Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kullander premiärvisar iMac G5 i Malmö

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På fredag den 1:a Oktober är det dags för officiell iMac G5 premiär i Malmö

Kullander & Kullander bjuder in till visning mellan 17.00 och 20.00 i deras butik på Regementsgatan 94 i Malmö. Både iMac G5 17" och 20" finns för demonstration och ett fåtal exemplar finns reserverade för butiksförsäljning. Räkna med att du måste vara där tidigt dock för att få köpa ett exemplar.

Vi talade med Olof Hennig som jobbar i butiken och han utlovar kylda drycker och tilltugg för alla besökare. Han berättar vidare att deras premiärvisning är en del av en mindre nationell lanseringskampanj och att Kullander & Kullander annonserat i lokalpressen för att locka intresse utanför det traditionella maclägret.

Hela kundregistret har fått inbjudan vilket troligen kommer generera en hel del folk kring femtiden. Det krävs dock ingen föranmälan utan alla är välkomna.

Olof berättar vidare att Kullander & Kullander går bättre än någonsin och att man just nu är landets snabbast växande Appleåterförsäljare. Som en del i detta har man nyanställt en till säljare till butiken och en butikstekniker för att snabbt kunna hjälpa kunder som fått problem med sin Mac.

Bilderna ovan är tagna av 99mac vid premiären av Kullander & Kullanders fräscha butik den 15:e Oktober 2003. <a href=http://www.99mac.se/forum/showthread.php?p=256764>Läs mer om invigningen här</a>

Du hittar Kullander och Kullander här

Fråga: Finns det någon 99mac-medlem som kan göra ett fint bildreportage i Malmö? Skicka ett PM till mig i såfall.

Hela kundregistret har fått inbjudan...
Inte jag fast jag har köpt 2 datorer där

Antingen sa jag fel eller så missuppfattade björnis. Det är inte hela kundregistret som får inbjudan utan de som anmält sig till vår e-postlista. Jag tror dock inte att Kent skickat inbjudan än.

Ursprungligen av ohennig:

Antingen sa jag fel eller så missuppfattade björnis. Det är inte hela kundregistret som får inbjudan utan de som anmält sig till vår e-postlista. Jag tror dock inte att Kent skickat inbjudan än.

OK, det förklarar varför inte jag heller har fått någon inbjudan.

Köpte min PowerBook 17 hos Kullander&Kullander i november 2003.

Hur anmäler man sig till e-post-listan? Hittar ingen info om detta på er hemsida...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

OK, det förklarar varför inte jag heller har fått någon inbjudan.

Köpte min PowerBook 17 hos Kullander&Kullander i november 2003.

Hur anmäler man sig till e-post-listan? Hittar ingen info om detta på er hemsida...

På vår kommande hemsida ska det gå att fixa automagiskt är det tänkt. Tills vidare kan du pm:a mig så fixar jag det.

hm...klart man kommer slinka förbi och flukta på nya iMac'en fast jag får nog lämna plånboken hemma

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 14:43

Kul att vara omnämnd i en nyhet här!

jag ska dit och kolla!

Själv missar man invigningen på fredag. Men självfallet har man beställt en iMac 17" som ligger snällt och väntar på mig till måndagen

  • Medlem
  • 2004-09-30 13:20

Jag komme varje fall! Blir väl skoj!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-01 12:38

Jag kommer!

Jag har tänkt dyka upp. Kanske tar med mig en film för att testa DVD-uppspelningen.

fungerade dvd-uppspelningen ?!

Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Jag har tänkt dyka upp. Kanske tar med mig en film för att testa DVD-uppspelningen.

Tänkte oxå ta en sväng förbi efter jobb. Vill verkligen titta närmare på 20"aren.

Kommer och hälsar på; inte för att jag bryr mig ett fnatt om iMacen, utan för att det är gratis vin och trevligt folk

Rättelse: för att det är gratis sockerdricka - kommer ju på scooter

Var tvungen att smita hem normal tid (eller, jag hade tänkt göra det), eftersom jag ska stå i butiken i morgon och hunden var ensam hemma. Men man kan ju säga att det var tjockt med folk i butiken.

inga bilder från imac "lanseringen" i malmö?

  • Medlem
  • 2004-10-01 22:58

Jepp, det var riktigt trevligt!

Var där strax efter 17 och drog strax innan 18. En San Miguel, lite snack med gamla kompisar och en rejäl titt på "underverket" gjorde mig än mer övertygad om att en dylik maskin står på mitt bord om ca ett halvår! MEN har redan hört rykten om att ljudnivån inte är lika med tyst... vilket är något jag idag prioriterar efter 2 år med eMac. Så jag tänker av naturliga skäl avvakta mer rapporter, framförallt här på 99mac.

För övrigt tycker jag det är skitkul att K&K gör en produktpres till något av en konstvernissage. Mer av sådana här evenemang är inte fel, det är denna attityd som får oss macanvändare att känna oss utvalda & prioriterade i en annars PC-dominerad verklighet (en verklighet jag stöter på dagligen i mitt arbete!).

Mitt slutomdöme blir ändå att jag tror att iMac G5 kommer att bli en succé, den är för snygg för att misslyckas!

//R

Ps: var Scooterbabe närvarande? checkade efter konstig frissa med vidhängande gigantlurar utan att se någon. Hade annars tänkt ge mig till känna och skaka näve.

Ursprungligen av charger68:

Ps: var Scooterbabe närvarande? checkade efter konstig frissa med vidhängande gigantlurar utan att se någon. Hade annars tänkt ge mig till känna och skaka näve.

Visst var scooterbabe närvarande, bromsade in SuperSporten utanför strax före kl 18,30, och stannade väl en ca 15 minuter. Synd vi missade varandra

  • Oregistrerad
  • 2004-10-02 01:38

Jag var glodde där, fast jag fastnade mer för cinema skärmarna än själva iMacarna. Måste nog häda och säga att jag tycker genrationen före är snyggare. Sitter och tittar in sådan på jobbet hela dagarna. Men det var verkligen en superlösning till dator. Ett attraktiv och aggresivt pris som tror kommer få en del windows användare få nåt att tänka på. Min 100% peze vän tyckte den var ful och tyckte de gamla designen var snyggare. Han var nog mer intreserrad av skärmarna precis som jag. Väldigt pratiskt dator med, trådlöst bredband, bluetooth grejer. En sladd i väggen och du är hemma. Kommer nog få en del pojkvänner att kunna övertyga envisa flickvänner.

Jag själv är nog mer sugen på G5:a för ersätta min specialbyggda peze. Då jag redan har 12" iBook som jag är ganska nöjd med förutom jag råka skita ner skärmen hela tiden. Trodde allvarligt att sådant hände bärbara på bärbara peze.

Men det var schysst med gratis öl. Tänk om man alltid kunde titta på grejer med öl i handen.

/50% macägare

Var det bara 20":arna som visades? Eller har ni även nu fått in 17":arna på K&K?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-02 22:53
Ursprungligen av FileX:

Var det bara 20":arna som visades? Eller har ni även nu fått in 17":arna på K&K?

Det var "bara" 20" vi visade. Apple lyckades inte leverera några 17"..

17" är dock på skickade till oss, så dom borde dyka upp snart.

Ursprungligen av JohanK:

Det var "bara" 20" vi visade. Apple lyckades inte leverera några 17"..

17" är dock på skickade till oss, så dom borde dyka upp snart.

Jag vet att de kommer "snart". Men hur lång tid är "snart". Längtar efter min iMac

Edit: Om de har skickats så borde de väl komma in nästa vecka?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-03 00:01
Ursprungligen av FileX:

Jag vet att de kommer "snart". Men hur lång tid är "snart". Längtar efter min iMac

Edit: Om de har skickats så borde de väl komma in nästa vecka?

Dom borde komma i veckan.. Får hoppas det, annar dödar min lillebror mig. han har beställt en 17"

1
Bevaka tråden