Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Battlefield Uppdateringar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Aspyr släppte för en tid sedan en public beta patch till Battlefield 1942 (inkl. Road to Rome).
Läs mer och ladda ner filen här:
http://www.aspyr.com/noframes.php/games.php/mac/bf1942/support/?p_support_article_id=1182&p_game_id=125

Notera att det är en beta-patch och kan innehålla buggar (men förhoppningsvis rättar den till fler än den åstadkommer), jag har dock inte märkt någon försämring.

Utdrag ur Read Me texten:

NEW FEATURES AND BUG FIXES

- Added joystick support for Saitek Cyborg 3D and EVO.

- Added automatic on-the-fly joystick calibration. When you're in the main menu, before you try to assign joystick controls to any of the actions, you should move all axis controls on the joystick through their full range. This should only have to be done once for a particular joystick.

- Made some improvements to networking bottlenecks.

- Potentially fixed issues where PunkBuster was not able to update itself.

- Fixed unresponsiveness when trying to display the server list when you do not have an internet connnection.

- Fixed problem with Mac servers showing up as a gray square instead of an icon in the server browser.

- Computers that fail the minimum CPU speed requirement are now allowed to play the game.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-09-29 17:00

Ehm... Varför slutade plötsligt min ena joystick att fungera till bf efter att jag installerade uppdateringen?

Ursprungligen av Rayden:

Ehm... Varför slutade plötsligt min ena joystick att fungera till bf efter att jag installerade uppdateringen?

Det kan bero på detta?
- Added automatic on-the-fly joystick calibration. When you're in the main menu, before you try to assign joystick controls to any of the actions, you should move all axis controls on the joystick through their full range. This should only have to be done once for a particular joystick.

Om detta inte löser problemet så uppskattar Aspyr att man mailar en beskrivning på felet, de hinner kanske åtgärda det innan de ska släppa patchen officiellt (det är en betapatch just nu).

Deras battlefieldbugrapportmailadress (långt ord är: bfbugs@aspyr.com

--

Det var förresten kul igår - bra samarbete på Aberdeen banan

/BerraBomb

1
Bevaka tråden