Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

trial version of CommuniGate(tm)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"*This message was transferred with a trial version of CommuniGate(tm) Pro*

Skulle inte detta fixas för ett tag sedan? Inte för att jag lägger några värderingar i vad 99mac et al kör för mjukvara men det ser ju inget vidare ut att alla mail som går ut har det där högst upp.

Japp - det skall fixas. Jag är helt beroende av att Arvid har tid att fixa sådana här saker tyvärr - ARD har kraschat på servern och jag är inte direkt killen som installerar nya grejer via SSH

"Om vi ändå bara haft Terminal Services"...

Vi har bokat helgen för 99mac-jobb så under den tidsperioden fixas det.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 10:18

Spamassassin ger numera alla mail från 99mac 2.3 poäng extra pga av ovanstående. Kan vara bra att veta.

http://spamassassin.apache.org/tests_2_6x.html

Det var bra att veta!

Motfråga: vet någon hur man får Apache/PHP att skicka mail via en extern SMTP-server? Med IIS finns det en rad i PHP.ini för att reglera detta men det fungerar inte med Apache, den verkar kräva intern mailserver (vilket känns onödigt när vi har feta mail.mac.se)

Ursprungligen av Björnström:

Motfråga: vet någon hur man får Apache/PHP att skicka mail via en extern SMTP-server? Med IIS finns det en rad i PHP.ini för att reglera detta men det fungerar inte med Apache, den verkar kräva intern mailserver (vilket känns onödigt när vi har feta mail.mac.se)

Testa Sendmail Wrapper.

Ursprungligen av Björnström:

Det var bra att veta!

Motfråga: vet någon hur man får Apache/PHP att skicka mail via en extern SMTP-server? Med IIS finns det en rad i PHP.ini för att reglera detta men det fungerar inte med Apache, den verkar kräva intern mailserver (vilket känns onödigt när vi har feta mail.mac.se)

http://pear.php.net/package/Mail

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-01 12:55

Jag tror man får sätta upp det så att den lokala smtp-servern i OS X Server (Postfix antar jag?) relayar allt utgående via en annan mailserver, tex mail.mac.se.
Lite meckigt kanske, men men.

1
Bevaka tråden