Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hoppsan LG i macen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hoppsan... plötslig skeppar Apple Dual 2.5Ghz G5 med LG Superdrive... hmm... och LG som många haft mycket neagtivt att säga om Blir det bättre nu ???

http://www.hardmac.com/niouzcontenu.php?date=2004-09-27#2932

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 14:01

Äh... LG CDR/W hade jag ju till och med i min gamla biege G3 ju...

(Fast IDE controllern brakade ju oxå ihop iofs...)

Ursprungligen av [email protected]:

Hoppsan... plötslig skeppar Apple Dual 2.5Ghz G5 med LG Superdrive... hmm... och LG som många haft mycket neagtivt att säga om Blir det bättre nu ???

De flesta som klagar på LG har inte en aning om att de antagligen använt LG grejor hur länge som helst.
LG (Lucky Goldstar) Är ju en av världens största OEM tillverkare det sitter LG komponenter i nästan alla datorer.
LG displays som delägs av Philips är dessutom marknadsledande på flata skärmar tillsammans med Samsung.

  • Medlem
  • 2004-09-27 14:18

I eMac sitter det en LG-skärm, tror jag. Den är ju inte direkt i världsklass.

  • Medlem
  • 2004-09-29 00:10
Ursprungligen av stfm:

I eMac sitter det en LG-skärm, tror jag. Den är ju inte direkt i världsklass.

Knappast världsklass av Apple då heller att välja en sån skärm, dårå? Men de gör ju det för att inte kannibalisera på försäljningen av iMacar som ju ger större vinstmarginal.

Nu kanske det är så att det finns olika bra batchar av skärmar från en och samma löpande band - ja förutsatt att man ska eller kan tro på herr Jobs när han stolt deklarerar att konkurenterna använder skärmar som Apple underkänner.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-29 07:32
Ursprungligen av [email protected]:

Nu kanske det är så att det finns olika bra batchar av skärmar från en och samma löpande band - ja förutsatt att man ska eller kan tro på herr Jobs när han stolt deklarerar att konkurenterna använder skärmar som Apple underkänner.

Nu kanske vi ska placera saker i sitt rätta sammanhang. Det var väl knappaste eMacen han pratade om när han sa så? Det var ju på WWDC-keynoten när han visade de nya Cinema Display-erna. En marginell skillnad kanske, men jag tycker nog den är ganska väsentlig.

Jag gillar LG

Lucky Goldstar!

1
Bevaka tråden