Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

koppla iMac G4 med en PowerMac G4 utan skärm osv

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 20:54

Hej,
För en kompis ska jag koppla en iMac G4 med en PowerMac G4, som har kommit bara med el-kabel.. Utan skärm, tangentbord och mus..
Jag har möjligheten at koppla via Firewire eller Ethernet.
Kan det funka och om ja, hur?
Tack så mycket för era svår!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-28 21:05

Sätt ihop med FireWire, koppla till ett tangentbord till den utan skärm och starta upp den samtidigt som du håller ner "T" (Target) . Då kommer den upp som en extern HD på din andra dator. Hur man gör med Ethernet vet jag inte fast stöder den Gigabitöverföring kanske det är snabbare...!?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 21:22

Tusen tack, det var enkel! Nu funkar det utmärkt!

Vet inte om jag fattade rätt..
firewire emellan... och om Powermacen saknar skärm, och du vill ha upp den på iMacens skärm, sätter du tangentbordet till Powermacen och håller ner T-tangenten...så kommer den upp på iMacens skärm...

Ska koppla ihop två Powermacar tänkte jag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-29 00:13
Ursprungligen av Pocahontas:

Vet inte om jag fattade rätt..
firewire emellan... och om Powermacen saknar skärm, och du vill ha upp den på iMacens skärm, sätter du tangentbordet till Powermacen och håller ner T-tangenten...så kommer den upp på iMacens skärm...

Precis så... (Du kan alltså koppla tillbaka tangentbordet till datorn med skärm så fort den skärmlösa gått i "Targetmode")

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 10:57

Ja, just på det sättet. Och du kan sen också starta från tillfogade Powermacen, och ha iMacs hårddisk som andra hårddisken, om du vill.. Ganska praktisk, om du vill arbeta mer på Powermacen än på iMac

1
Bevaka tråden