Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig bygga en Old-school-telefon-blå-tands-modul

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon händig person som kan hjälpa mig att bygga en sån här?

Vad kan det tänkas kosta? Både för material och arbete.

Det låter som ett kul projekt. Jag håller på sätt och vis på med en slags besläktade lekar just nu (till en utställning.) Därmed inte sagt att jag vet hur den där blåtandslösningen är gjord. Men det går väl å andra sidan att ta reda på...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-09-28 17:09

Shit va underbart grym!!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 17:27

tode välle vara till att bara ta en befintlig Blåtans HF:. och fra om kablarna.. genom tråden och upp i luren,
o sätta mick o hörlur där ist..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-28 18:27

Ähum... Är det inte därför man har blåtand? 8)

Ungefär så borde man kunna göra, men man behöver antagligen förstärkare, åtminstone för ljud ut men ev för ljud in också. Varför inte köpa en NMT från -90 direkt?

Men tuff är den ju

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-29 05:21
Ursprungligen av thevil:

Något förslag på vilket BT-headset jag ska köpa och plocka sönder och sen försöka sätta ihop med luren?

Jag säger som i Sällskapsresan: Sikta på nå't billigt!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 07:50

Vill du vara riktigt "fräsch" så har ja gen gammal bakelitlur liggande
Väger mer än alla mobiler du ägt hitintills i livet (inkl laddare).

Tänk på att du måste använda mic och hörsnäcka från ditt headset i luren - för dedär gamla grejorna (kolmassamic etc.) i en lur kräver höga spänningar vilket du inte har i din lilla fjuttiga BT-modul.
Dvs. plocka ur elektroniken i headsetet och förlänga kablar etc.

Varfor inte bygga in hela Bluetooth headsetet i sjalva luren. Eventuell sladd kan ju finnas kvar for syns skull -- eller hade ni tankt att ha en display i andra anden av sladden?

1
Bevaka tråden