Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacForum har kvällsöppet på fredag

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacForum har kvälllsöppet på fredag och anledningen är naturligtvis premiärvisningen av nya iMac G5

Vi talar med Patrik Lindqvist som är konsultchef för MacForum. Han bjuder in oss alla på fredag mellan 15.00 och 20.00 - tyvärr kommer man endast erbjuda iMac 20" versionen för demonstration men som tröst kommer ett fåtal maskiner finnas till salu på plats. Se till att komma i tid!

MacForum har knappt hämtat sig efter sin butikspremiär i Augusti och kommer inte arrangera ett jättevisning utan låter iMac G5 tala för sig själv.

När vi besökte MacForum för en månad sedan berättade Carl-Johan Rydén att tillströmningen till butiken var god men att det fanns alldeles för lite på hyllorna att sälja. Nu berättar Patrik att man fått rejäla leveranser (siffran 1000st nämns) av iPodMini och iPods för att täcka upp efterfrågan - trots det är det fortfarande väntelista på iPodMini. Patrik kan iallafall garantera att iPod 20GB finns i butiken på fredag.

Försäljningen i butiken går enligt förväntan och om lagren av datorer, iPods och tillbehör kan hållas fyllda räknar man med en fenomenal julhandel. Vi håller tummarna!

<a href=http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=49677>Se våra bilder ifrån MacForum Apple Center</a>

Om det finns vakna medlemmar med kameror på MacForum denna fredag är ni varmt välkomna att kontakta mig via PM.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-28 14:19

Jajjamensan, tar med sambo oxå & sprider lite glamour över tillställningen

Kommer dit trist att de inte har så stor genomgång. Skulle vilja ha sett den inuti.

Senast redigerat 2004-09-28 15:01
  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 20:16

Undrar om man kommer att kunna handla imac från kl 10.00 när dom öppnar på fredag,
eller man måste vänta till 15.00?

Nån som vet?

Du måste vänta till 15.00 sa dom.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 20:33
Ursprungligen av Björnström:

Du måste vänta till 15.00 sa dom.

Nej! Är det sant!? Jag har ju tagit ledigt och ställt in en massa grejer på förmiddagen just för detta!
Är det någon som ska dit som kan handla en 20" åt mej?

hmm soft.. jag kommer nog....... en stund....

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 11:22

Är nog läge att gå dit och knô lite

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-29 12:49

Vaaaa ! Ingen öl med tilltugg. ??? "Vad är det för snål fasoner" macforum ????...

Dålig PR för Götet. Man kan ju få intrycket att det bor en massa torrisar här nere på västkusten vilket inte alls är sanning.

Får väl ta med en flaska med styrkedroppar själv i fickan,och en happy meal så jag klarar av imac G5´s köp tryck och fredags kvällens anstormningar...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 13:09
Ursprungligen av CUBEIS:

Får väl ta med en flaska med styrkedroppar själv i fickan,och en happy meal så jag klarar av imac G5´s köp tryck och fredags kvällens anstormningar...

Såväl glasbanken som äckeldonalds ligger ju precis bredvid - så det löser du lätt...

De kanske kör BYO?

Skämt åsido så smiter jag nog en stund för att få skåda den nya skönheten. Ryktet säger ju att den skall vara mycket fräschare IRL.

//fredrik

Ursprungligen av .: fredrik :.:

Skämt åsido så smiter jag nog en stund för att få skåda den nya skönheten. Ryktet säger ju att den skall vara mycket fräschare IRL.

Det kan jag verifiera från en personlig smak och egen handpåläggning. Rekommenderar en okulär besiktning.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-29 15:57

Jag dyker upp och plåtar lite på besökare, iMacen, butikspersonal och dem som köper iMacarna. Ni känner igen mig på min grå laptopväska med Apple-pins.

Jag glider förbi strax aswell.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-01 17:51

Här kommer lite bilder.

Tack för bilderna. Vad tyckte du om den och var det mycket folk?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 20:12

Kan säga att jag gillade iMac G5 skarpt - den kändes "naturlig och självklar"…
…dock var den lite stor, men det skall väl en 20" vara iofs.

Ursprungligen av Pär:

Kan säga att jag gillade iMac G5 skarpt - den kändes "naturlig och självklar"…
…dock var den lite stor, men det skall väl en 20" vara iofs.

Den finns väl som 17" om du vill ha mindre?!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 21:14
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Den finns väl som 17" om du vill ha mindre?!

Fanns tyvärr inte på plats så jag får gå och pilla vid ett senare tillfälle

Tråd Stängd

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=51648

Jag har startat en officiell nyhetstråd nu. Stänger denna för att se till att hålla diskussionen på ett ställe!

1
Bevaka tråden