Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac i Sverige.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På fredag kan vi vanliga människor kolla in iMac på Macoteket. Dom bjuder även på öl och tilltugg. Fram med den grymma kameran Björnström.

Edit: Tydligen fler som har visning på Fredag.

Macoteket
Kullander & Kullanders
Inlife
MacForum

För att bilda mig en uppfattning om hur djup iMacen är har jag kollat på Apples aluminiumskärmar live. När jag jämför profilbilderna på Apples site verkar djupet vara detsamma. Kan det verkligen stämma?

Någon som vet när den visas på macforum hittar inga tider?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-28 06:07
Ursprungligen av freemanen:

Någon som vet när den visas på macforum hittar inga tider?

Enligt macworld.se håller jippot på från 15-20. Visste dock inte att huvudpersonen inte äntrar arenan förrän kl 17.

Ursprungligen av Olav Rust:

För att bilda mig en uppfattning om hur djup iMacen är har jag kollat på Apples aluminiumskärmar live. När jag jämför profilbilderna på Apples site verkar djupet vara detsamma. Kan det verkligen stämma?

Jo, det stämmer. 20"-skärmen är ca 17 cm djup. Samma med 17"-iMac. Sedan blir båda någon centimeter djupare med större skärmstorlek. iMac G5 ser lite tjockare ut dock. Kanske beror det på färgen?

Ursprungligen av Olav Rust:

För att bilda mig en uppfattning om hur djup iMacen är har jag kollat på Apples aluminiumskärmar live. När jag jämför profilbilderna på Apples site verkar djupet vara detsamma. Kan det verkligen stämma?

om du menar 20" imacen så stämmer det inte, den är 18,9 cm djup och 20" apple skärmen är 17,4 cm, det är 1,5 cm vilket är klart noterbart

http://www.apple.com/se/imac/specs.html

http://www.apple.com/se/displays/specs.html

freemanen: Butikerna får inte släppa iMacarna innan eftermiddagen. Så räkna att du kan få en skymt av en iMac runt 17.00.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 02:23

Djup. Skärmarna är ungefär 5 cm djupa. Ni talar om... ja vilket mått?

Ursprungligen av PF:

Djup. Skärmarna är ungefär 5 cm djupa. Ni talar om... ja vilket mått?

Min ursprungsfråga gällde skärmen/datorn utan fot.
I iMacen verkar det inte finnas plats för så mycket mer, men varför är aluminiumskärmarna så djupa, de har ju varken moderkort, minnen, SuperDrive, hårddisk osv?

Ursprungligen av Mats Börjesson:

På fredag kan vi vanliga människor kolla in iMac på Macoteket. Dom bjuder även på öl och tilltugg. Fram med den grymma kameran Björnström.

Edit: Tydligen fler som har visning på Fredag.

Macoteket
Kullander & Kullanders
Inlife
MacForum

Självklart kommer vi finnas där.

Nyhet uppe - och en del extra information som ni inte läst på andra sajter

http://99mac.se/vbindex.php?id=653

Ursprungligen av Björnström:

Nyhet uppe - och en del extra information som ni inte läst på andra sajter

http://99mac.se/vbindex.php?id=653

Vill alltid ha sådana nyheter på 99mac. Undersökande journalistik.

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Vill alltid ha sådana nyheter på 99mac. Undersökande journalistik.

Det är inte så svårt eftersom vi känner dom flesta i branschen nuförtiden. Men det tar tid...jag har inte fått speciellt mycket annat än 99mac:ande gjort idag.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 16:44

Någon som har hört mer exakt hur många iMac G5 som Macoteket respektive Inlife kommer att ha uppställda?

Så man vet om man överhuvudtaget kommer att ha en liten chans att verkligen få testa den några sekunder

Ursprungligen av stry:

Någon som har hört mer exakt hur många iMac G5 som Macoteket respektive Inlife kommer att ha uppställda?

Så man vet om man överhuvudtaget kommer att ha en liten chans att verkligen få testa den några sekunder

Tycker man borde få test köra den lite också.

Ursprungligen av stry:

Någon som har hört mer exakt hur många iMac G5 som Macoteket respektive Inlife kommer att ha uppställda?

Så man vet om man överhuvudtaget kommer att ha en liten chans att verkligen få testa den några sekunder

Macoteket kommer ha minst 3st. Inlife har inte svarat i telefon idag (har ringt tre gånger).

1
Bevaka tråden