Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook G3 ändrad servicepolicy

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte hur pass utbrett problemet är egentligen, men personligen har jag lämnat in totalt 4 st ibook G3 för reparation pga glappande skärmkablar. Apple's policy har, tills nyligen, varit att byta ut hela skärmen för en kostnad av c.a 5000 kronor trots att det egentligen bara är kabeln som är glapp.

Korkad policy har jag tyckt men varit tvungen att acceptera det förut. Men nu i dagarna så ändrade Apple sin policy och tillåter auktoriserade reparationscenter att byta enbart kablarna. Detta reducerar den reparationskostnaden med hälften av vad det kostade tidigare. Själva kabeln kostar 84 kronor och räkna med två timmars arbetstid.

Det trista för mig är att jag tre dagar innan policyändringen skickade en ibook med ovanstående problem till Holland. Försökte ringa Apple och be dem skicka tillbaka ibooken utan att laga, alternativt att ge mig lite goodwill och låta det kosta enligt den nya tariffen. Men nej då, det gick inte eftersom jag skickade in den innan policyändringen.......synd att Apple ska vara så förbannat oflexibla.

  • Medlem
  • 2004-09-28 11:56

Är en iBook G3 värd så mycket mer än 5000 utan tillbehör öht?

1
Bevaka tråden