Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quake 3 nu?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-27 20:22

Sitter och leker med min nya dator - en iBook 700 mhz. Jag tänkte installera Quake 3 och spela lite - någon som är med? Hojta på iChat exempelvis, henrikleffler <at> mac.com

Well, cowards?

*Hur gör man för att installera Team Arena förresten?*

Senast redigerat 2004-09-27 21:12
  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-09-28 08:31

För att installera Team Arena så ska det bara vara att kopiera och lägga in dess mapp i Q3 mappen.

Jo jag är gärna med o lirar nån gång... nån mer som hänger på?

Jag är med! Hojta på iChat.. martin.larsson@mac.com

Jag har addat er, ska bara hitta min Q3 cd

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-29 20:33

Spelar på Akradasch Testserver just nu, helt vansinnigt tempo med 18 spelare, och ingen lag.

Fast det är ju team som är roligast

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-09-30 01:15

Kör ni osp?

Ursprungligen av Gadd:

Kör ni osp?

Vad är OSP?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-30 12:41
Ursprungligen av Gadd:

Kör ni osp?

Ruinera inte fler människors liv hörru!

(gadden tog 1år av mitt liv, jag får aldrig tillbaks det.. buhuu)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-30 11:35

En "mod" fick jag höra igår...

Själv gillar jag Team Arena bättre egentligen - någon som inte har expansionen? Det tråkiga är bara att det finns inte en server tillgänglig när man tittar efter.

Ursprungligen av hgus:

Själv gillar jag Team Arena bättre egentligen - någon som inte har expansionen? Det tråkiga är bara att det finns inte en server tillgänglig när man tittar efter.

Visst sjutton gör det det! Numera finns förträffliga Team Arena Sweden. Jag har sparkat igång en offentlig, dedicerad server på min gamla iMac, så det är bara att hoppa in och spela. Som IP fungerar taswe.ath.cx om man nu inte hittar den i sin browser. Mitt iChat/AIM är lotharswe för den som undrar över någonting/behöver hjälp.

Väl mött!

T:A, är det en fri download? Jag har Quake 3: Gold, så jag har den redan..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-30 12:14
Ursprungligen av Andersson:

T:A, är det en fri download? Jag har Quake 3: Gold, så jag har den redan..

Nej, den ligger på den andra skivan i ditt Q3 gold paket - kopiera in det som ligger i mappen Missionpack på skivan i Missionpack i Q3 mappen, och starta Q3 och välj Team Arena. voilà... Tyvärr finns det som sagt inga servers med folk där, men om vi ska köra härifrån så kan vi ju köra T:A, det finns några fler vapen som är sköna, några fler spelformer, och nya banor.

Ursprungligen av hgus:

Nej, den ligger på den andra skivan i ditt Q3 gold paket...

Jag menade för de som inte har Q3 Gold

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-12 19:23
Ursprungligen av Andersson:

Jag menade för de som inte har Q3 Gold

Det tror jag inte. Det är ju den enda officiella expansionen...

How about nu?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 09:00

Spelade quake för förstagången på säkert 4:a år igår. på min iBook 1Ghz. gick juhe kanon.. nu skall det börjas Gibbas igen.. MOhahahhaa

Ursprungligen av DimeR:

Spelade quake för förstagången på säkert 4:a år igår. på min iBook 1Ghz. gick juhe kanon.. nu skall det börjas Gibbas igen.. MOhahahhaa

Hittar jag min CD-Key så är jag med ikväll

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-10-17 06:27

jag är la med nästa gång de blir lir, måste nog dock lira med den sämsta musen som existerar ms 4.0 Om de inte går att limma ihop min mx 300 igen dvs.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-03 16:02

Okej, förslag: Om någon har intresse av att spela ikväll, så kom förbi Lothars server klockan 8. Det är alltså en Team Arena server, men kanske kan vi bli några stycken?

Klockan 8 ikväll alltså, kom förbi!

Ursprungligen av hgus:

Okej, förslag: Om någon har intresse av att spela ikväll, så kom förbi Lothars server klockan 8. Det är alltså en Team Arena server, men kanske kan vi bli några stycken?

Bra förslag! Jag är också med. Tänk på att PunkBuster måste vara aktiverad. Har man en gammal version uppdateras den normalt automatiskt i spectator-läge, annars kan man hämta PBWeb för MacOS X som snabbt och smidigt gör jobbet. Håll även koll på att du använder senaste versionen av Quake 3 (1.32).

Hitta "Team Arena Sweden" i TA:s serverlista efter att du tryckt "Get new list" eller använd "taswe.ath.cx" som IP. Idag måndag 3 jan kl 20.00 alltså. Fullt ös!

  • Medlem
  • Partille
  • 2005-01-24 21:55

Hehehehe... strålande å se att Q3 lockar Man blir ju lite tårögd när man läser denna entusiasm.. Skall allt leta reda på er nån gång..

*//Preat

--> CS is Half Life // Q3 is a Life Style <--

1
Bevaka tråden