Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eMac G5?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Är det nån här som vet eller tror sig veta när emac G5 kommer ?

Ingen som har nått att säga?

Det kommer dröja. Eftersom iMac G5 precis lanserades torde inte eMac G5 komma på åtminstone två år, tror jag.

jag föreställer mig att den nya emacen har kommit i och med att nya imac kom. Det skulle då vara utbildningsmodellen utan cd och så. Men nu spekulerar jag ganska grundlöst och villt iofs...

Problemet med "eMac" i form av nya iMac utan cd är att den lär bli mycket dyrare än nuvarande emac (eller finns den redan?).
Frågan är om inte eMac dessutom är betydligt mer hållbar än imac.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-09-28 07:40
Ursprungligen av Kristofer G:

Problemet med "eMac" i form av nya iMac utan cd är att den lär bli mycket dyrare än nuvarande emac (eller finns den redan?).
Frågan är om inte eMac dessutom är betydligt mer hållbar än imac.

Undrar om inte den stannar som just utbildningsmodell? Låter som ekonomiskt vansinne att lansera en dator som de inte kan få folk att köpa nya program till som t ex ett nytt OS. Även om apple inte lever på det så främjar det ju verkligen nedladdningen av piratprogram till max.

Tror att eMacen på sikt kommer att försvinna, men att den kommer att leva kvar som en zombie i produktsortimentet ungefär som iMac G3 gjorde. eMacen var ju egentligen bara ett framstressat hafsjobb som Apple pressade fram när de inte kunde hålla priserna nere på iMac G4. Med iMac G5 verkar de inte ha det problemet, och därför tror jag inte att Apple ser någon anledning att kasta pengar på utveckling av nya eMacar. Men jag kan ju självklart ha fel...

1
Bevaka tråden