Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är detta möjligt???

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 19:30

Jag är en pc användare men är sugen på att byta till mac...Jag kollade hör på "Köp och Sälj" Adelningen och hitta denna:

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=49151

-------------------------------------------------------
iMac G3 350 MHz med 768 mb ram och 40 gig hd (ny) säljes

OSX 10.3.5, Office X, Photoshop mm i datorn

Turkos med slot-cd

2000 kr
-------------------------------------------------------

Efter att jag har kollad lite i forumet har jag sett på flera ställen att det bara funkar med 512 mb Ram i iMac G3.... Har jag missuppfattat????? Hoppas det... för jag är sugen på att köpa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-27 19:36

Det där är en riktigt gammal häck. Köp en nyare Mac, exempelvis en iMac G4 800.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 19:42
Ursprungligen av Mondo:

Det där är en riktigt gammal häck. Köp en nyare Mac, exempelvis en iMac G4 800.

JAg hade inte tänkt lägga så mycket pengar.... Den ska bara användas till lite musikproduktion och dylikt... Men det kanske bara ä skit eller

Ursprungligen av MsB:

JAg hade inte tänkt lägga så mycket pengar.... Den ska bara användas till lite musikproduktion och dylikt... Men det kanske bara ä skit eller

Inte är det väl skit direkt, men den saknar väl firewire, så iPod blir väl lite kört?

Stämmer som Mondo säger. Dock beror det på vad man ska ha den till. Till musik, foto, film, surfning och ordbehandling duger den nog. Jag tycker nog ändå att du ska gå upp till G3 400-500 mhz med firewire, eller helst en G4. Har själv en G4 Cube 450 och den fungerar fantastiskt bra. Nu blir det nog en ny iMac ändå. En G4 Tower på 400 mhz och uppåt kan vara ett bra och billigt alternativ, speciellt om du redan har en bra skärm. Ska du ändå köpa 350 mhz iMac så pruta till 1500:-. En gig var nog max i den. http://apple-history.rhapsody.com.hk/

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 19:50

ok... Jag hade tänkt lägga 2000 till 3000 kr... vad finns det för dom pengarna... Är det powermac g3 som gäller eller.... jag vill ju gärna kunna köra OSX och sådant på den...

Det är klart att du ska köra X på den. Det fungerar rätt OK på en iMac G3. Farsan har en 350 och han är rätt nöjd faktiskt, men han kör ju inga "power apps". Han surfar, håller på med iPhoto och sånt. Jag har själv kört lite iTunes på den och det går bra. Från iMac DV 400 mhz tror jag att det är standard med firewire och det är inte fel att ha till iMovie, iPod och iChat etc.

Detta borde vara ett bättre alternativ. Tydligen tjejkörd också. Pruta till 2 papp så gör du en god affär och får en hyfsad burk. Med firewire! Mycket tjat om det, va? http://www2.blocket.se/view/3401894.htm?caller=ogl_s&l=0&c=1&city=0

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 20:05

hehe...

Men den har ju både mindre ram och hårddisk.... Ä den bättre ändå????

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 20:19
Ursprungligen av Ian Curtis:

Detta borde vara ett bättre alternativ. Tydligen tjejkörd också. Pruta till 2 papp så gör du en god affär och får en hyfsad burk. Med firewire! Mycket tjat om det, va? http://www2.blocket.se/view/3401894.htm?caller=ogl_s&l=0&c=1&city=0

Dessutom va den såld...........

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-27 20:40

En iMac G3/350 räcker mer än man kan tro faktiskt. Fram till för några månader hade jag en sån som huvuddator och på den redigerade jag ljud, Photoshoppade, körde InDesign, Dreamweaver, ja det mesta man kan tänka sig.
Den hade 512 MB RAM och 120 GB HD. FireWire saknade jag i bland, men eftersom jag hade en stor intern HD, så var det inte så farligt att vara utan.
2000 kr är dessutom ett bra pris för en sån, speciellt om den har 700 MB RAM och uppgraderad hårddisk (att uppgradera hårddisken är inte så svårt egentligen, men jfrt med en G4 är det ett större projekt).

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-09-27 20:55

Den här vore nog något för dig, ganska skyst tycker jag.

http://www.m a c t o r g e t.nu/view.php?id=16520

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 21:08
Ursprungligen av Ovsing:

Den här vore nog något för dig, ganska skyst tycker jag.

http://www.m a c t o r g e t.nu/view.php?id=16520

Men efter Rajjes inlägg blev jag lite sugen på en imac faktiskt....

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 13:54

Nu har jag hittat denna

------------------------------------
Powermac G3 series Blue/white

CPU: 350 Mhz
HDD: 40 GB 1 st ATA
RAM: 384 MB
GPU: ATI Rage 128 16 MB

* Sony CD_RW-brännare
* IOMEGA ZIP100-drive
* 2 st USB-portar
* 2 st Firewire
* 1 st ADB-port
* 1 st nätverksport
* 1 st mikrofon

Installerat i datorn är:
* OS: Mac OsX.3 panther
* Mac OS9.2.1
* original mus och tangentbord medföljer

2500:-
------------------------------------

Är denna bättre prestanda-mässigt än iMacen ovan???

Senast redigerat 2004-09-28 14:07
Ursprungligen av MsB:

Nu har jag hittat denna

------------------------------------
Powermac G3 series Blue/white

CPU: 350 Mhz
HDD: 40 GB 1 st ATA
RAM: 384 MB
GPU: ATI Rage 128 16 MB

* Sony CD_RW-brännare
* IOMEGA ZIP100-drive
* 2 st USB-portar
* 2 st Firewire
* 1 st ADB-port
* 1 st nätverksport
* 1 st mikrofon

Installerat i datorn är:
* OS: Mac OsX.3 panther
* Mac OS9.2.1
* original mus och tangentbord medföljer

2500:-
------------------------------------

Är denna bättre prestanda-mässigt än iMacen ovan???

Det där ser ju riktigt bra ut. Dessutom möjlighet att göra vissa uppgraderingar när du känner för det.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 16:14
Ursprungligen av Svante S:

Det där ser ju riktigt bra ut. Dessutom möjlighet att göra vissa uppgraderingar när du känner för det.

Så den är bättre än iMacen med andra ord....

Ursprungligen av Svante S:

Det där ser ju riktigt bra ut. Dessutom möjlighet att göra vissa uppgraderingar när du känner för det.

Tycker nog att du borde ha en lite snabbare om du sysslar med musik, foto ,film. mm.
Tycker nog att en 350mhz inte räcker till mer än att - Skriva, maila samt enklare uppgifter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-28 17:38

Den är bättre än iMacen men för 2.500 (max 3.000 beroende på HD & RAM) ska du kunna få en G4 vilket är klart bättre...

1
Bevaka tråden