• Medlem
  • International user
  • 2004-09-27 19:57

Hej hej,

Klart trevligt att läsa lite presentationer om folket som är här på forumet. Jag tänkte inte
vara sämre, och skriver en kort presentation av mig själv.

Jag heter Johan Persson är 24 år gammal och är, antagligen som de flesta andra här, allmänt intresserad av teknik och prylar. Förutom sånt så har jag också ett stort intresse av syntetisk musik i alla former. Jag kan inte få nog av de underbara ljuden som maskinerna genererar. Innan jag tvingades sälja min SIDstation så använde jag ofta den för att lägga en skön ljudmatta i rummet

Har studerat Programvaruteknik/Datavetenskap på Blekinge tekniska Högskola men bor dock numera i Wien/Österrike där jag arbetar som mjukvaruutvecklare.

När det kommer till mitt Mac-användande så är jag ny i leken, mycket beroende på att innan Mac OS X kom så var jag egentligen relativt ointresserad av Mac-plattformen p.g.a. de tekniska kvaliteerna av dess OS. Men för drygt 2 år sedan så slogs jag av tanken att mitt trogna BeOS inte skulle komma att vara så kul så länge till i och med att Be, Inc inte fanns längre. Även om jag var och fortfarande är en Linux-användare så kände jag dragning efter något bättre och mer genomtänkt och beslöt mig för att testa en Powerbook. Och... nu efter 2 år så måste jag säga att det antagligen var mitt bästa beslut någonsin

p.s.
Finns det fler folk här på forumet som bor/är i Österrike?