Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hej, jag är en ny användare här

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-27 12:28

hej

ja heter iMe (alias enno) och har just fått bostream dsl idag så att jag har nu tid att kollar på den här sidan. jag är från hamburg i tyskland men jag har just flyttat till stockholm. här hoppas jag att hitta arbete och samtidigt ska jag studera en distanskurs på malmö högskolan.

jag har läst svenska under två år, men jag hoppas att alla förstår och att jag skulle blir bättre nästan varje dag. det är allt nu, jag ska skriver mer senare...

iMe

Då får vi säga välkommen, OM du har några intresanta länkar till tyska ställen där man kan handla allehanda prylar för macarna så tror jag många skulle bli lite extra glada - bl.a jag som GÄRNA handlar från andra ställen än enbart Sverige.

Olle

  • Medlem
  • 2004-09-27 13:08

>Då får vi säga välkommen, OM du har några intresanta länkar till tyska ställen där man kan handla allehanda prylar
>för macarna så tror jag många skulle bli lite extra glada - bl.a jag som GÄRNA handlar från andra ställen än enbart
>Sverige.

tack... ja, det kunde jag kanske har...

jag vet inte om de har engelska sidor eller inte, men manga kan kanske komma ihåg lite tyska från skolan.

jag har oftast köpt några saker på: www.cyberport.de och tycker att de har ganska bra service. ibland är de inte så billig då, so måste man jämför med andra affärer...

det finns dessutom andra affärer när jag köpte ibland: www.gravis.de och www.comspot.de är ganksa bra. de har även affärer mitt i stan i hamburg. om ni vill köper digitalkameror (plural??) eller andra elektronisk saker så är det bra att kolla www.guenstiger.de (det betyder billigare och är websidorn när de jamför prisor av olike affärer och skriver när saker är billigast...

det var allt jag kunde komma ihåg nu...

iMe

  • Medlem
  • 2004-09-27 17:27

Välkommen iMe!
Gulligt namn.

Språket då?
Jo, många stavar fel, en del har speciell vokabulär, andra är dyslektiker, vissa är "2G"-invandrare (som jag, fast jag tror att jag platsar bland dyslektiker också ... ibland), ...
hursomhelst, jag tror inte att någon kommer att märka eller bry sig om hur du skriver. Vi förstår dig nog.

Dte mäsknligt tta fela
Välkommen till mänskligheten!

Hej, Spännande site du har. Kul!
På vilket sätt vill du ha hjälp med språket? Jag utgår ifrån att det är viktigt för dig med tanke på ditt intresse för det.
Välkommen förresten.

1
Bevaka tråden