Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag är ny här...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

... heter Johan och har en iMac OS X. Jag spelar främst Warcraft III: Reign of Chaos, faktum är att det är det enda spel jag äger frutom spel som Pippi Långstrump osv. Jag spelar gitarr - death metal äger. jag hittade denna sidan när jag sökte på nätet efter en "no cd"p -patch till warcraft III - till Mac då. Om någon mäjligtvis skulle veta var det finns, (har hittat massor till PC men inget till Mac) så hör gärna av er. Jag är förövrigt 15 år, fyller 16 detta år. Tecknar mycket också, Spawn och Spiderman är just nu de största hjältarna. Annars är det mycket Franska serier som gäller, såsom Asterix, Spirou, Smurfarna mfl.

Vill ni veta något mer ( :eek: ) så fråga gärna. Är från Lund.

  • Medlem
  • 2004-09-25 17:45

Kul med lite yngre här på 99mac också! Vi är ju en del gubbar här... :rolleyes:

Vad är det för patch, vad gör den för skillnad?

  • Medlem
  • 2004-09-25 17:55
Ursprungligen av Giggs:

Kul med lite yngre här på 99mac också! Vi är ju en del gubbar här... :rolleyes:

Vad är det för patch, vad gör den för skillnad?

Gubbar som vi känner sällan till det här, men jag har hört att man kan köra crackade spel (eller original också för den delen) som kräver att man har CD:n i med hjälp av en patch.

Tyvärr är vi förbjudna enligt 99mac-lag att dryfta dylika spörsmål.

Ja, just det, välkommen!

Ursprungligen av stfm:

Gubbar som vi känner sällan till det här, men jag har hört att man kan köra crackade spel (eller original också för den delen) som kräver att man har CD:n i med hjälp av en patch.

Tyvärr är vi förbjudna enligt 99mac-lag att dryfta dylika spörsmål.

Ja, just det, välkommen!

Det var alltså fel av mig att överhuvudtaget nämna det? Ajdå.....

"äger"... hehe, jo jag vet det låter skumt. Använder det i princip aldrig särskilt seriöst. Mycket betoning på det när man säger det. Death Metal är bäst.

  • Medlem
  • 2004-09-25 23:39
Ursprungligen av Malebolgia:

Jag spelar gitarr - death metal äger.

Jag kanske oxå är gubbe, men jag jobbar med det svenska språket och har sett uttrycket "x äger" tidigare. Kan du säga vad det ska betyda? Alltså, varför säger man "äger"? "Regerar" kan jag begripa ursprunget till, men "äger"?

Ursprungligen av Baron:

Jag kanske oxå är gubbe, men jag jobbar med det svenska språket )

oxå?
Jobba lite mer med språkonet, Baron!

3. owned

The term "Owned" was originally conjured circa 1986 by a small Canadian Apple II user's group in Langley, BC. Primary usage was similar to current internet vernacular, but was usually restricted to computer hardware and not gaming.

Use was slightly adapted to indicate superiority over another person. Or to declare that said person is merely chattel.

Man, the Apple so owns(owned) the C64!

I *own* people like you!
Source: E. Thwaites, Feb 8, 2004

Urban Dictionary

  • Medlem
  • 2004-09-26 10:34

Det var som faan... Men i datorkretsar i första hand, då?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-09-26 22:10

Melodic metal!

1
Bevaka tråden