Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika resultat med TP-test

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-25 19:44

Hur kan det komma sig att TP-test ger olika hastighet beroende på om man kör PC eller Mac? Jag får följande resultat.
PC TCP up 631 kbit/s, down 3,9 Mbit
UDP up 706 kbit/s, down 6,5 Mbit
Mac TCP up 681 kbit/s, down 4,8 Mbit
UDP up 706 kbit/s, down 5,4 Mbit
Om jag förstår det hela rätt så är det TCP som är den viktigaste parametern? Då ligger ju Macen bäst till. Jag vet att värdena för TP-test kan variera men jag får ständigt dessa ungefärliga skilnader. Vet någon varför? Tilläggas bör att dom delar samma ADSL lina och router.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-25 20:21

PC kör utan moms?
Allvarligt: När man mäter sånt här så snackar man generellt om ned- och uppladdning. Men är det inte egentligen så att det handlar om upp- och nedladdning TILLSAMMANS med den specifika datorns kapacitet att bearbeta data som går in och ut?
I så fall: Macen BEARBETAR datan snabbare, men hastigheten upp/ner är densamma till båda datorerna.
Eller?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-09-25 21:53

Ju mer man kör tp test, ju gråhårigare blir man. Det bästa är att sluta med det och andvända sin bandbredd till något vettigt.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-26 13:36
Ursprungligen av Ariel:

Ju mer man kör tp test, ju gråhårigare blir man. Det bästa är att sluta med det och andvända sin bandbredd till något vettigt.

Du har så förbaskat rätt. Frågeställningen har ju mer av akademisk karaktär. Nu fortsätter jag att kika runt på 99mac. Det är ju mycket roligare och lärorikare.

1
Bevaka tråden