Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Johan Af Dannermarken!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ja, jag är dansk, tro det eller ej. Flyttade hit till detta landet för snart en tio år sen dock, så jag har hunnit blivit riktigt fördärvat!

Nuväl, Johan Sørensen är namnet, är 23 år och bor fn. i Landskrona tillsammans med en norsktalande flickvän. Jobbar för närvarande som (svältande) frilansare främst som designer/programmerare, men har tidigare jobbat med bla dataspelsutveckling och planera att återvända till det när nya projekt dyker upp (dvs när någon erbjuder mig ett jobb).

Annars spenderar jag alldeles för mycket tid framför en skärm, vara sig tvspel eller dataskärmen. På den sistnämnda pillar jag med det mesta; kodar, ritar, pixlar, meckar, trilskas, kompilerar, installerar och så vidare..

Macen är en Powermac 2x867Mhz G4 (MDD), även kallat för vindtunnel modellen, vid namn chewbacca som jag trots oljudet (har inte orkat fixa fläkterna ordentligt än) börjar bli fäst vid, förutom att den är jobbig att bära med sig så passar den mina behov ganska bra. Men som alltid lär det väl bliva någon ny snart, leker med tanken om en fet G5'a eller en smidig Powerbook..
Annars finns det ett par pc's som inte gör mycket annat än köra lite FreeBSD lite då och då. Brandväggen är Pentium 133. funkar optimalt.

Annan medelmåttigt intressant info är att jag skriver (alldeles för lite) för MacGamers och försöker, när tiden finns över, att starta en svensk cocoa sida.

kan väl avsluta med lite länkar:
www.johansorensen.com (inte alltför uppdaterad portfolio)
www.0x.se (smånyttiga macprogram, ett än så länge )

Dina avatarer är klart lysande stjärnor. Hela tiden

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-09-26 10:28
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Dina avatarer är klart lysande stjärnor. Hela tiden

Instämmer! Men jag tror aldrig han kan få till en bättre än den han hade innan

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-26 22:03
Ursprungligen av iggy:

Instämmer! Men jag tror aldrig han kan få till en bättre än den han hade innan

Hehe, nä, den där däckad-med-näsan-i-golvet-avataren var i en klass för sig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-25 20:25

Din avatar påminner mig jämt om JimCarrey (se det som en komplimang)

  • Oregistrerad
  • 2004-09-25 21:35

*Bugar åt polisongkungen*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-25 23:49

Optimal presentation....

mvh
b0bben

1
Bevaka tråden