Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Liknande diskussioner"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-25 18:43

(Har jag bara inte sett detta tidigare. eller är det nåt nytt?)

Längst ned i en massa trådar finns en ruta som kallas "Liknande diskussioner".
Fantastisk grej som har högt underhållningsvärde eftersom det nästan aldrig stämmer.

Japp - dom är en del av 5.0. Tyvärr kräver dom intrimning så vi måste köra ett par veckor och sedan göra en uppdatering av dom så att länkarna stämmer lite bättre.

Det finns en del variabler att pilla på och till sist ska det nog fungera fint. Bra funktion.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-25 19:46
Ursprungligen av Björnström:

Japp - dom är en del av 5.0. Tyvärr kräver dom intrimning så vi måste köra ett par veckor och sedan göra en uppdatering av dom så att länkarna stämmer lite bättre.

Det finns en del variabler att pilla på och till sist ska det nog fungera fint. Bra funktion.

Ah, så det var nytt. Trodde jag hade missat dom tidigare eftersom finessen inte finns med överallt.
Jorå, festår att man måste trimma och finjustera en hel del. Har sett detta på flera andra sajter, och det tillför onekligen ett rejält mervärde.

Det går inte att skapa "liknande diskussioner" för gamla trådar, dom skapas endast på nya trådar (och uppdateras inte sen).

Anledningen är att det blir otroligt databasintensivt att köra uppdateringsscript om man har 40.000 diskussioner som vi har.

Kan tillägga att om ni tycker det går långsamt att skapa nya diskussioner så beror det på just denna funktion - sökningarna drar lite kräm eftersom vi snart har 400.000 inlägg att söka igenom.

En utmärkt funktion som ger liv till gamla trådar och sprider ljus över bortglömd insikt och kunskap. Jag greppar tanken med associativa trådlänkar, men det är inte helt fel med några slumpmässigt utvalda länkar heller. En kul läsarservice som ger mer läsvärde åt forumet.

1
Bevaka tråden