Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur många brandväggar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

nu börjar vi få tillstånd ett nätverk mellan en G5 och en PC. De står båda bakom en Zyxel brandvägg. Ska man ha igång brandväggarna i de respektive burkarna när man har dom bakom Zyxelen eller blir det dumt? När man stänger av brandväggen på PCn får man anställa någon som kan sitta å klicka bort alla varningsmeddelanden som hela tiden hoppar upp och förorenar skrivbordet.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-09-25 13:10

Spontant känns det väl som att dubbla brandväggar är lite onödigt. Själv har jag brandvägg i min router och har stängt av brandväggen i OS X.

På PCen kan du väl öppna alla portar utan att stänga av brandväggen. Då känner systemet att brandväggen är igång men du styr trafiken med Zyxel-brandväggen.
Bara en fundering, jag är ingen säkerhetsexpert.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-25 13:51

Dubbla brandväggar är inte fel, så länge det inte blir mycket krångligare att underhålla.
Anta att den yttre brandväggen på något sätt blir hackad, då är det fritt blås in. Har man en till brandvägg innanför så blir det mycket svårare då.
Men om det bara är de två datorerna du nämner så kan nog flera brandväggar verka lite overkill.
För att få bort Windows irriterande varningar (antar att det är XP SP 2?) kan du göra som så att du går till Kontrollpanelen -> Säkerhetscenter(!) -> Ändra hur varningsmeddelanden visas och kryssa ur meddelanden för brandvägg där.

1
Bevaka tråden