Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X mot win2003 AD, HUR???

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 13:57

Hej!

Är rätt ny på Mac, skaffade en PB15' i våras och är klart imponerad!
Faktum är att jag gör allt jag tidigare gjorde på PC/winXP på PB, oftast bättre/enklare. (Med undantag för GIS, ArcView och Fugawi som jag saknar...)

Men, nu kommer problemet.
Givetvis har någon listig typ satt upp en win2003 server med AD som jag då behöver koppla mig mot.
Har sett en demo på en inloggning mot AD från OS X, så det SKA gå, men huuuuur???

Har snart pillat på alla knappar i 10.3 utan resultat.
win2003-burken är inget problem, då jag råkar vara domänadmin...hehe
Har laggt till datornamtet som konto o allt.

Aktiverar SMB, AD men kan inte binda AD.
Jag är säker på att om jag gör rätt så skall jag få upp ett nytt konto, "annat" eller motsv, så att jag kan logga in, men där är jag inte än.

Har sökt på forumet, men alla diskutioner om AD etc verkar mynna ut i samma svar, "DAVE" eller vänta på 10.3 som har Samba3, dvs äldre diskutioner enbart.

Någon som kan hjälpa mig på vägen, eller måsta jag skrota PBn för en DELL???

Mvh
//donSisu

Ursprungligen av donSisu:

Hej!

Är rätt ny på Mac, skaffade en PB15' i våras och är klart imponerad!
Faktum är att jag gör allt jag tidigare gjorde på PC/winXP på PB, oftast bättre/enklare. (Med undantag för GIS, ArcView och Fugawi som jag saknar...)

Men, nu kommer problemet.
Givetvis har någon listig typ satt upp en win2003 server med AD som jag då behöver koppla mig mot.
Har sett en demo på en inloggning mot AD från OS X, så det SKA gå, men huuuuur???

Har snart pillat på alla knappar i 10.3 utan resultat.
win2003-burken är inget problem, då jag råkar vara domänadmin...hehe
Har laggt till datornamtet som konto o allt.

Aktiverar SMB, AD men kan inte binda AD.
Jag är säker på att om jag gör rätt så skall jag få upp ett nytt konto, "annat" eller motsv, så att jag kan logga in, men där är jag inte än.

Har sökt på forumet, men alla diskutioner om AD etc verkar mynna ut i samma svar, "DAVE" eller vänta på 10.3 som har Samba3, dvs äldre diskutioner enbart.

Någon som kan hjälpa mig på vägen, eller måsta jag skrota PBn för en DELL???

Mvh
//donSisu

Det är inga problem, läs mer här: MacDevCenter

1
Bevaka tråden