Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt första inlägg

Tråden skapades och har fått 406 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Måste skriva nåt

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2004-09-24 12:46

Samma här

Ursprungligen av mr_walker:

Måste skriva nåt

Känner mig tvingad på något vis.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 09:02
Ursprungligen av emanuel:

Känner mig tvingad på något vis.

heheh

  • Medlem
  • 2004-09-28 15:49

Måste också...

Jaha, vill man titta på bilder måste man skriva ett inlägg. Så då gör jag väl det---

Haha, vilka givande presentationer. Vad sägs om att skriva en rad om er själva istället?

En gråskalle

Hej!

Ett första inlägg. Jag tillhör de mögliga 60-åringar som varit med hela resan; från räknestickan, den första miniräknaren (som hette Anitra), minidatorer stora som en garderob, osv osv. Jag har försökt hålla fast vid Mac på skrivbordet och PC i labbet, om inte arbetsgivaren hindrat mig. Har nu en G3, en G4 och en powerbook igång och några lik i garderoben och önskar just nu att det fanns ett realistiskt alternativ till MS Office.

Hälsningar,

Daddy'R

Om mig själv

Ursprungligen av Björnström:

Haha, vilka givande presentationer. Vad sägs om att skriva en rad om er själva istället?

OK! Jag jobbar i universitetsvärlden sedan 1985. Har alltid kört mac (utom en kort tid på ABC800, men det är väl preskriberat nu?). Har varit lite svårt på den högskola jag jobbar nu (ca 99% PC). Är väl fortfarande bättre på universiteten, dock. Man slår ofta sina kolleger (PC-användare) med häpnad med en schysst mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-24 14:36

Dessutom...

...att göra inlägget "Klibbigt"...

...i Presentationer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-24 15:04

den e ju där som en reminder för honom själv att han måste "skriva nåt" förstår ni väl

Här är något för dig Mr Walker:

http://users.adelphia.net/~kamel/Posting.html

..och andra också såklart. Och visst är fåordiga personer också välkomna som medlemmar.

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Mycket bra!

Jag närmar mig 9000 - borde inte vara långt borta om jag lägger så här mycket tid på 99an

  • Medlem
  • 2004-09-24 17:27

presentation

Hej jag är egentligen en analog revolutionär (skaffade tonvals telefon förra året,innan nr snurra)och kan mkt lite om datorer.Tänkte bara kolla in lite forum ang nedladdning av musik orsaken till varför jag skaffade dator.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-24 17:34
Ursprungligen av jeff:

Hej jag är egentligen en analog revolutionär (skaffade tonvals telefon förra året,innan nr snurra)och kan mkt lite om datorer.Tänkte bara kolla in lite forum ang nedladdning av musik orsaken till varför jag skaffade dator.

[IRONI]Du låter som urtypen för medlemmar här på 99mac.[/IRONI]

Skämt åsido, välkommen hit! Tyvärr är den typen av diskussioner du efterfrågar ej tillåtna här på forumet. Om det är bra eller inte låter jag vara osagt.

  • Medlem
  • 2004-09-24 17:54
Ursprungligen av skamuel:

[IRONI]Du låter som urtypen för medlemmar här på 99mac.[/IRONI]

Skämt åsido, välkommen hit! Tyvärr är den typen av diskussioner du efterfrågar ej tillåtna här på forumet. Om det är bra eller inte låter jag vara osagt.

det var mera val av programvara som jag menade.sökte på google ang dc++ och hamnade här

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-28 21:17

Hej där alla Mac-användare med en hälsning från Södra Frankrike!

Oj! Björnström är på 8889 nu!

new1

Hej allihoppa!
Mitt namn är Peter och alias "burmistrz" - borgmästare på polska. Jag är 30 år gammal polack boende i Sverige/stockholm/sollentuna//. Hittat hit genom sökning via google.se, ämne fågelspindlar(konstigt nog)! Har gammla apple datorer typ PB 1400, PB 1400 uppdaterat till G3, PB 3400, Mac OS9. På väg att köpa PB titanium "17 så fort ekonomii tilllåter. Hej på Er allihopa.

Senast redigerat 2004-10-17 17:35

Hejsan

Måste skriva något första gången!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 16:37

Presentation

Hej!

Har precis registrerat mig här. Är macanvändare sedan 1992, då mina föräldrar köpte en PB 100. Har därefter använt Performa 450, PM 4400, G3/400 (B/W) och nu har jag äntligen köpt mig en egen mac, närmare bestämt en iBook G4, 14 tum, 933 MHz. Är nöjd med den än så länge, även om hårddisken på 40 GB visade sig vara för liten.

Skicka gärna ett meddelande om ni vill veta mer om mig.

/Simon

  • Oregistrerad
  • 2005-01-30 19:19

Är en gammal stöt som jobbat på Mac sedan 1985

Citat:

Är en gammal stöt som jobbat på Mac sedan 1985

Tycker det är trevligt med ett forum som detta, det kan säkert skapa många trevliga kontakter.
Som typograf (handsättare) har jag vandrat den långa vägen från att plocka bokstäverna för hand i en sätthake. Och när Macen kom in i mitt liv blev jag "Originalare" en sådan som gör annonser och trycksaker, innan Macen kom fick man texterna på papper från sätteriet, sedan var det att ta fram skalpellen, klistret och foga samman rubriker, texter samt bilder så bra man nu kunde. När jag nu ser tillbaka på hur primitivt det var förr när man skulle t.ex framställa en annons som kunde ta en hel dag och man nu gör samma sak på 1–2 timmar så hissnar jag. – Ingen kan föreställa sig denna känsla som ej varit med om det. Men tyvärr ser man alltför ofta trycksaker där skaparen har använt så många typsnitt han kunnat hitta, när det i skälva verket räcker med 2–3. – Ja detta får bli mitt första inlägg. Till sist, är det någon som har eller kan tipsa mig om en Webkamera helst med mic, passande en Power Mac G3, System OS 9.2.2 och
USB 1 samt funkar på Yahoo messenger, har sökt i veckor hos alla tänkbara firmor men utan resultat för de tillverkas ej längre, det är ju system OS X som gäller. Tack för mig och hej!

Senast redigerat 2005-01-31 10:10
  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-31 01:39

Hej på er!

Jag gillar tysta datorer och ullsockor.

Hejhej, surfar runt efter MacMini-bilder (don't we all?)

Mitt första också

Hej!
Jag är nybliven macåtervändare! Hade mac under stora delar av studietiden men hamnade sen i pc-världen och har först nu lyckats frigöra mig Första köpet blev en PB G4 för nio månader sedan och jag är så nöjd så nöjd att jag återvände.

Jag driver ett företag som jobbar med sportinnehåll till svenska tidningar och annan media (www.everysport.com). Som ni vet börjar man på tidningarna tyvärr lämna mac. Dom flesta går från kombinationen mac/quark till pc/indesign. Varför inte till mac/indesign?

Tack mac99 för en härlig sajt.

/johan

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 02:07

Skriver åsså ett inlägg

ibook

Nu är man inne på sitt första inlägg och första sida med min första mac.

lumpan

Ja, ja jag SKA skriva nåt! :D

Har varit här snart ett år men aldrig tyckt att jag haft nåt att tillägga till några diskussioner, så jag har hållit tyst... Kanske inte helt likt mig... hehe

Har varit Macen trogen sen 1988 när jag köpte min första Mac, en SE. Sen dess har jag haft SE 30, PowerBook 170, Quadra 660 AV, iMac rev C, iMac 15" och nu senast en PM Dual 1,25 som är heeelt underbar! Har nyss köpt mig en iPod 40 Gb, typ 3 dar innan de nya kom... Strunt samma, jag gillar min iPod iallafall!

Nu har jag klarat av inlägg 1, bara 24 kvar tills jag får lägga in min egen avatar... Suck!

Senast redigerat 2004-10-19 16:22

Ny Mac användare och frälst

Är som sagt en nyfrälst Macanvändare och ser att detta forum kan hjlälpa på traven.

Tjotjim

  • Oregistrerad
  • 2004-11-05 16:08

Permanent nybörjare

Hej.
Jag har just fimpat Mac.com för .se istället.

Jag är en:
-Virrpanna
-Pappa
-Musiker
-Musiklärare (från o till)
-"Resenär"
-Dalmas
-osv

Ursprungligen av mockebo:

Hej.
Jag har just fimpat Mac.com för .se istället.

Jag är en:
-Virrpanna
-Pappa
-Musiker
-Musiklärare (från o till)
-"Resenär"
-Dalmas
-osv

Übercool!

En medlem från Mockfjärd! Brorsan bor däruppe i Dala-Floda (Sälje).
Vi har fäbod i trakten också. Dessvärre blir det inte ofta jag får vägarna förbi själv, eftersom jag bor i Malmö...:(

Bevaka tråden