Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställningsstatus för iMac G5

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-23 16:19

Tänkte att vi kan posta när vi beställde vår kommande kära dator, när det står att den skall levereras, vilken modell o s v.

Själv beställde jag minsta modellen, utan att lägga till någonting. Helt standard alltså. Beställde den 15/9, och den står "on or before" 13/10.... Hoppas att det blir before...!

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-09-23 22:16

1/11/2004
20' med BT Tangentbord/mus, Airportkort, 512 MB, VGA & Video adapter beställd med Leasing den 11 September, Skrev dock på avtalet i Måndags och skickade, hoppas att den kommer nån vecka tidigare.

Ursprungligen av Kentor:

1/11/2004
20' med BT Tangentbord/mus, Airportkort, 512 MB, VGA & Video adapter beställd med Leasing den 11 September, Skrev dock på avtalet i Måndags och skickade, hoppas att den kommer nån vecka tidigare.

1 november

tar det så lång tid om man beställer idag?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-10-02 20:46
Ursprungligen av Kentor:

1/11/2004
20' med BT Tangentbord/mus, Airportkort, 512 MB, VGA & Video adapter beställd med Leasing den 11 September, Skrev dock på avtalet i Måndags och skickade, hoppas att den kommer nån vecka tidigare.

Fick besked att den är skickad igår :eek: Tack Apple!
4 veckor hade jag inte räknat med.:D

  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 15:21

Det låter ju helt sjukt.. Varför lär sig Apple aldrig?? OCh speciellt när de vet att de gör en som kommer bli en jäkla hit!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 17:23
Ursprungligen av Anders Båth:

Varför lär sig Apple aldrig?? OCh speciellt när de vet att de gör en som kommer bli en jäkla hit!

Dom lär sig nog så mycket de kan

Det har ju inte funnits några iMac alls ett tag, och skolorna i USA har ju dratt igång (ett tillfälle att sälja många iMac); plus att det verkar bli en jävla hit så alla vill ha (även ja)…

(Skulle tro att man till och med får logistik- och leverantörs- problem med toner till printrarna som skriver id-etiketten på kartongerna )

  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 17:40
Ursprungligen av Pär:

(Skulle tro att man till och med får logistik- och leverantörs- problem med toner till printrarna som skriver id-etiketten på kartongerna )

Jag beställde en 17" combo, enda tillägget var 512 RAM, den 2/9,
beräknad leverans 14/10.

On or before 1/10.

(Beställde den 3/9)

iMac 17" combo, 512 RAM, 80 GB, ingen BT, ingen Airport.

Det är ingen hemlighet att DHL strular. iMac G5 och iPod finns, men de har fastnat i Holland.
Källa: min provider.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-24 16:01
Ursprungligen av Anders Båth:

Tänkte att vi kan posta när vi beställde vår kommande kära dator, när det står att den skall levereras, vilken modell o s v.

Beställde 31/8 en 17" (mellanmodellen) + BT Tangentbord+mus. +256 RAM.
Skulle skickas "on or before 28/9" men gick iväg redan inatt kl 02.56.

Undrar hur många dagar det tar från Nederlenderna, det ser ut så i alla fall...eller är det Irland...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 16:08
Ursprungligen av osve97:

Beställde 31/8 en 17" (mellanmodellen) + BT Tangentbord+mus. +256 RAM.
Skulle skickas "on or before 28/9" men gick iväg redan inatt kl 02.56.

Undrar hur många dagar det tar från Nederlenderna, det ser ut så i alla fall...eller är det Irland...

Du får hålla oss uppdaterade! Och skriva en recension när den kommer!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-24 17:48
Ursprungligen av Anders Båth:

Du får hålla oss uppdaterade! Och skriva en recension när den kommer!

Det gör jag gärna! Varje uppdatering innebär ju ett steg närmare mig.

De kommer tydligen från Shanghai och varken Irland eller nederländerna. Och den gick iväg i går kväll, enligt ny info som kom nu på eftermiddagen.

Shipment Picked Up
.SHANGHAI, SH, CN
.23 Sep 2004 17:12

.Shipment Picked Up
.(CNSHA02)
.24 Sep 2004 02:56

en månad för att få en dator tycker jag nog är lite lång tid, kanske är bättre att köpa från återförsäljare trots att man missar de 1500:- man sparar på att köpa den från Apple som lärare.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 21:31

Mailade själv detta nu, till Apple:

Hi! I would like to know when my iMac G5 is supposed to arrive. If this will take too long I'm losing pace with my creative work. I have even pondered getting a PC instead, mind you. So please hurry up! You can call my ANYTIME at int+46 8 ..... (Sweden) to let me know what happens. A lot of money is at stake and I would really like to get my computer now, or I might cancel the order. Thanks.

BÖRJAR bli otålig...

Ursprungligen av PF:

Mailade själv detta nu, till Apple:

Hi! I would like to know when my iMac G5 is supposed to arrive. If this will take too long I'm losing pace with my creative work. I have even pondered getting a PC instead, mind you. So please hurry up! You can call my ANYTIME at int+46 8 ..... (Sweden) to let me know what happens. A lot of money is at stake and I would really like to get my computer now, or I might cancel the order. Thanks.

BÖRJAR bli otålig...

BRA på dem bara!!!

Öh, de sa väl från början att den levereras i början av oktober? Om man vet det från början, varför då klaga? Om det var så jäkla bråttom kunde du väl köpt en annan dator?

Fattar inte...

Vem är det som klagar "leftrustle" ?

För min del är det ok om man får den i oktober men jag tycker nog fortfarande att det är lite lång tid att vänta en månad om jag beställer en 1 oktober.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-25 14:31

Jag klagade inte, jag ville helt enkelt veta när den kan tänkas anlända. Och elda på lite, ty jag äro anxious att komma igång med nya datorn...

Jag beställde min dator den 31/8 kl 12.11, den ska levereras den 28 september eller tidigare. Hittills har jag inte fått någon leveransbekräftelse, men förväntar mig att den ska alnlända på utsatt tid. Jag har beställt en iMac 20", 512Mb ram, 250Gb hd, AP, BT+tangentbord o mus, en del extra lull,kanske tar längre tid med BTO.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 11:26

Beställde iMac G5 20'' med BT Tangentbord + Mus, 512 MB, 250 GB den 1/10. Fick leveransdatum "on or before 28/10".

1
Bevaka tråden