Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara era avatarer

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill bara tipsa alla som har en unik avatar som inte finns sparad lokalt - gör en liten backup av din avatar innan helgen. För säkerhets skull. Dom kanske inte kommer tillbaka i samma form efter lanseringen nämligen.

Kan nog ändå vara dags att förnya sig…

  • Medlem
  • 2004-09-24 01:00

För att fira v5.0 av 99mac kommer Björnström att förse alla avatarer med mustasch och nyårshatt... eller hur?

  • Medlem
  • 2004-09-24 02:23

uppfattat.

Haha - fortsätt spekulera!

Jag vill inte bli låst i en situation där vi måste fortsätta med just 64x64 pixlars avatarer, och dessutom kommer vi utföra en hel del databasarbete påverka saker och ting.

Ursprungligen av Björnström:

Haha - fortsätt spekulera!

Jag vill inte bli låst i en situation där vi måste fortsätta med just 64x64 pixlars avatarer, och dessutom kommer vi utföra en hel del databasarbete påverka saker och ting.

Det blir riktigt coolt med 65x65-avatars.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-24 09:27

Sådär - Dee Snider har backup:ats!

Ursprungligen av nillon:

Sådär - Dee Snider har backup:ats!

Annars är det bara att scanna av Come out and play igen

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-24 17:45
Ursprungligen av Adrian B:

Annars är det bara att scanna av Come out and play igen

Kanske skulle byta till Stay Hungry istället.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 12:08

sparar sparar sparar

Mr Froggy är härmed sparad.

Backup är för veklingar - jag totalvägrar!

  • Medlem
  • 2004-09-24 15:32

Ska ändå ta nya passfoton ....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-24 17:57

Äh... gillar inte min så mycket ändå... åker den bort tar jag samma som på offtopic istället.

Hur avatarar man?

Ursprungligen av Björnström:

Vill bara tipsa alla som har en unik avatar som inte finns sparad lokalt - gör en liten backup av din avatar innan helgen. För säkerhets skull. Dom kanske inte kommer tillbaka i samma form efter lanseringen nämligen.

Ny undrar hur/var man laddar upp en avatar. Finns inte i FAQ etc.

janfroberg: klicka på Inställningar. Klicka på Redigera avatar. Bläddra sedan längst ner till området egen avatar. Där kan du ladda upp en bild. (Finns även en del färdiga avatarer att välja på, men det är det väl ingen som gör?)

Uppladdning av egna avatarer är avstängt sedan igår kväll - det är en del av 99mac version 5.0 uppdateringen. Läs mer här: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=51691

Jag vill tipsa alla medlemmar om att spara ner era avatarer - detta kan vara sista chansen att se den igen!

Är det ett hot eller ett löfte?

Vill tipsa igen - spara ner era avatarer!

(snart försvinner dom)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-06 03:19

okeyrå...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-11 16:06

tusan oxå... länkade en bild till signaturen, men den funktionen tog ni ju bort...

jaja... när kommer "pro" igång?

Vi jobbar på det, jag hoppas vara klar i slutet på veckan. Eventuellt sparkar vi igång en eller två funktioner innan dess.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-11 16:58

Jaha, och var hittar man sin avatar någonstans. Hittar den inte på 99 och jag har den nog faktiskt inte sparad.

Ser att det här infon varit ute länge så jag får skylla mig själv. Någon som har (av någon konstig anledning) sparat min avatar?

Tillägg: Hittat den på offtopic

1
Bevaka tråden