Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

e-redovisning och e-postgiro

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-23 14:43

någon som h ar erfarenheter om eredovisning och epostgiro med mac. olika browsers och hur det fungerar?

kollade systemkraven:
För Macintosh-användare eredovisning:

Operativsystem

Mac OS 8.1 eller högre, dock max OS 9.2.2

Webbläsare

Netscape 4.76 eller högre, dock max 4.8

Vi avråder från så kallade betaversioner.

Macintosh-användare för epostgiro

Operativsystem och webbläsare

Mac OS 8.1 - 9.0 med webbläsare Internet Explorer 5.0 - 5.1.6 eller Netscape 4.51 - 4.8



Mac OS 9.1 - 9.2.2 med webbläsare Internet Explorer 5.0 - 5.1.6 eller Netscape 4.51 - 7.0*


Mac OS X (10) med webbläsare Internet Explorer 5.2.* eller Netscape 7.0*

nån som provat något annat som funkar..

mvh// Erik

  • Oregistrerad
  • 2004-09-23 14:50

Jag kör Safari 1.2.3 hos Postgirot, inga problem alls. Loggar in på ePostgiro för privatpersoner.

Har för övrigt alltid fungerat bra under Mac OS X och den första versionen av Safari.

Jag kör också X och Saffe på företag. Funkar, men man får logga in för varje månad man vill se kontoutdrag på.

På eRedovisning kör jag Firefox. Funkar bra, men som Ian Curtis påpekat så måste man logga in för varje månad. Det går att logga in med Safari också, men det funkar inget vidare. Ibland går det inte att se dagrapporterna...

epostgiro fungerar inte för mig med Tiger och Safari, sidan renderas inte riktigt, knapparna blir till frågetecken, någon med samma problem?

Vad göra?

Ursprungligen av Olav Rust:

epostgiro fungerar inte för mig med Tiger och Safari, sidan renderas inte riktigt, knapparna blir till frågetecken, någon med samma problem?

Ja, och jag skapade en tråd om det förut: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=75249

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-05-09 15:29

De flesta av knapparna kommer fram även i TigerSafari fram om man lägger pekaren över dom. Men det fungerar inte till 100%.

Ringe själv till kundtjänst för en tid sedan och blev tipsad om att använda en annan adress. Det tycks nu som om de själva länkar till den när man ska logga in på eRedovisning..

Har tidigare använt eRedovisning med OS 10.3 och Netscape 7.2, vilket fungerade utmärkt. Men jag tog för vana att dra över alla kontoutdrag till datorn, redigerade och skrev ut dem via Fireworks.

Sedan nån månad kör eRedovisning en andra version, har ändrat adress: https://eredovisning2.plusgirot.se/ddrint/nordea/LoginFrame.jsp

...och nu fungerar det inte med Netscape längre. Däremot fungerar det utmärkt med Safari v 2.0 (i OS 10.4). Har även installerat Acrobat Reader 7 som lätt och ledigt öppnar alla PDF-filer. Och gör snyggare utskrifter.

Man kan ju välja om man vill ha kontoutdragen som PDF eller PNG och jag tycker att PDF funkar bäst.

Numera behöver man inte heller logga ut och logga in när man byter månad. Allt funkar faktiskt felfritt, vilket känns lite konstigt för en Macägare som försöker använda datorn för dylika e-tjänster...

Jo, den nya versionen av eRedovisning är faktiskt helt OK. ePlusGirot däremot funkar inte i Safari 2.0 - själva layouten på sidan alltså, det går att göra det man ska.

1
Bevaka tråden