Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta "prylar" från Tibook till Alubook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-22 21:04

Hej,

Har precis hämtat min nya 17"

Har dock en hel del filer i min gamla dator (en TiBook 15") som jag på enklast möjliga sätt vill flytta över...

Tips?

Är ju inte så haj på detta, men båda datorerna har airport installerat och likaså bluetooth...

//mmi

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-09-22 21:26

Flytta över filerna via nätverket eller via en firewire-sladd (target disk mode). Vill du flytta över allt intakt kan du använda exempelvis Carbon Copy Cloner eller liknande program.

  • Medlem
  • 2004-09-22 21:26

Det absolut enklaste sätet är att köpa en FireWire-kabel, som du kopplar mellan datorerna. Med den nya datorn på, så startar du den gamla med "T" nedtryckt. Du kommer då in i target mode, som gör datorn till en FireWire hårddisk. En FW-symbol syns på skärmen.

Sedan dyker disken upp på skrivbordet, så du kan flytta filerna.

Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-22 21:27

Enklast är att stoppa in en FireWire-kabel i din gamla dator när den är avstängd, starta den och hålla ner T-tangenten. När du ser en Firewire-logga på skärmen koplar du in andra änden av kabeln i din nya dator, då dyker din gamla dator upp som en hårddisk på skrivbordet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-22 21:35

Thanx

Tack och bock för svaren!

Snabbt som blixten som alltid på detta eminenta forum!!

PS F-n vad nice min nya dator är... DS

1
Bevaka tråden