Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisera gammal Palm m100 med G4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-09-12 02:15

Jag skulle vilja kunna synkronisera min gamla palm m100 med min G4a. Macen har ingen com-port vilket sladden till palmen har.

Går det att använda en usb till seriell-adapter? I så fall vill jag veta vart man kan hitta den billigaste som fungerar med OS X.

Går den att synka mot iCal eller är jag tvungen att köra palms klumpiga program?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-13 00:11

Det går utmärkt att använda en gammal Palm! Det finns ett extra conduit som man laddar ned från Apple som synkar med iCal och Adressbok. Man använder fortfarande Hotsync, men man behöver ju inte synka med kalendern i Palm desktop om man inte vill... Jag använder en Palm Vx, och synkar den med båda.

Jag har bråkat mycket med seriella adaptrar, eftersom den jag hade inte hade stöd för OS X från tillverkaren, så jag köpte en Keyspan. Nu funkar det finemang. Dock läste jag här att den jag hade var baserad på ett chip som har stöd för OS X från chiptillverkaren. Jag kan testa, och om det funkar så kan du köpa min om du vill?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-09-21 18:18
Ursprungligen av hgus:

Det går utmärkt att använda en gammal Palm! Det finns ett extra conduit som man laddar ned från Apple som synkar med iCal och Adressbok. Man använder fortfarande Hotsync, men man behöver ju inte synka med kalendern i Palm desktop om man inte vill... Jag använder en Palm Vx, och synkar den med båda.

Jag har bråkat mycket med seriella adaptrar, eftersom den jag hade inte hade stöd för OS X från tillverkaren, så jag köpte en Keyspan. Nu funkar det finemang. Dock läste jag här att den jag hade var baserad på ett chip som har stöd för OS X från chiptillverkaren. Jag kan testa, och om det funkar så kan du köpa min om du vill?

Istället för att köpa en usb till seriell omvandlare har jag köpt en beg. palm med USB-docka. Den hittas och kan syncas med hotsync men jag har ingen aning hur man skall göra för att få den att synca med iSync. Kan någon förklara?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-21 18:43
Ursprungligen av VaCUm:

Istället för att köpa en usb till seriell omvandlare har jag köpt en beg. palm med USB-docka. Den hittas och kan syncas med hotsync men jag har ingen aning hur man skall göra för att få den att synca med iSync. Kan någon förklara?

Vad köpte du? För hur mycket?

Här är iSync conduit

Ingen dum idé

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-09-21 18:53

300 kr med frakt

1
Bevaka tråden