Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hp skrivare ger mig &/%&%#(=)( utskrifter...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-20 23:29

Har en HP 2550 som jag försöker skriva ut en enkel bild på. Ibland går det bra, ibland får den spelet och kastar ut sidor med en till tre rader med krummelurer. Tex /%&)(=/&€&% &/)( %/&%(?=?)&%%€# (/)((.

Har inte rikitg felsökt noga ännu men jag tänkte att någon kanske varit med om detta. Datorn har Mac OS X 10.3 och senaste firmware och drivrutiner.

Skulle tro att HP:s "emulerade" PostScript får problem och därför spottar ur sig postscript-kod , men det kan vara ngt annat också

Ändra till ASCII i utskriftsdialogen. Det är lösningen på problemet med min HP LJ1300 iaf.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-21 11:26

Återförsäljare

Ursprungligen av Monkeyboy:

Ändra till ASCII i utskriftsdialogen. Det är lösningen på problemet med min HP LJ1300 iaf.

Kör du OSX finns inget annat att välja på. Problemet är oftast binära EPS-filer som skall skrivas ut.
HP:s emulerade Postscript är det inget fel på. Den innehåller den del av Adobes PS-bibliotek som man har praktisk användning för.

Ursprungligen av Schuckert:

Kör du OSX finns inget annat att välja på.

Jo det gör det, åtminstone i Photoshop 7 som jag hade problem med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-21 12:54
Ursprungligen av Monkeyboy:

Jo det gör det, åtminstone i Photoshop 7 som jag hade problem med.

Samma här har problem med just Photoshop 7 men inte att skriva ut från tex Förhandsvisning. Ska iväg och kolla upp detta nu.

Ursprungligen av acke:

Samma här har problem med just Photoshop 7 men inte att skriva ut från tex Förhandsvisning. Ska iväg och kolla upp detta nu.

Möjligheten att välja ASCII finns i utskriftdialogen i PS 7, om du kryssar för "Visa fler alternativ." Det hade hamnat på "Binär" för mig och då printade skrivaren bara ut konstiga tecken så som du beskriver. Det finns för övrigt något dokument om detta på HPs supportsidor, det var så jag hittade lösningen.

Det indikerar att det är just ett Postscript-problem, se till att uppdatera skrivardrivrutiner, och kontakta HP. De har för vana att släppa firmware upgrades som fixar buggar i postscript-emuleringen, men man kan få stå på sig ganska ordentligt innan man får tillgång till dem, ofta känner inte all deras supportpersonal ens till att de finns.

Men som sagt, börja med att uppdatera drivisar och PPD

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-22 09:33

Firmware och drivrutiner är det senaste som finns att tillgå på hemsidan. Jag ska kolla upp allt imorgon och återkommer med en rapport. Tack för hjälpen grabs.

PS Monkeyboy vad sökte du på på HP's hemsida för att få upp info om problemet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-24 15:10

Kanske är kryptering?

Förlåt,,, Det är ju fredag..

1
Bevaka tråden