Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jonaz

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-21 10:21

Saxat helt ogenerat från Offtopic:

Lundapåg som blev Gôteborjjare.
35 år, pappa till "VSD" (världens sötaste dotter) 3 åetthalvt. Sambo med "den räviga" sedan typ 5 år

Bor i en central bostadsrätt som jag gillar ett renovera & fixa med, har under årens lopp blivit ( något motvilligt ) händig som gärna utnyttjas av syster & mor.

Har i hela mitt liv spelat musik, mest bas, för det gjorde pappa... ( En lång historia, som kan sammanfattas med rymddräkter & 60tal.) Har spelat rock, funk, hiphop, metal... tja... det mesta.
Spelar i en orkester som heter "swedens finest" ett litet band med stor musik, vi har fått väldigt lite uppmärksamhet i sverige, men överlag mycket god respons av de som känner till oss... Vi har egen label, men jobbar tillsammans med "universal". Just nu så hållar vi på med arbetet som kommer att bli skiva nummer 2...
För lite låtexempel & video så får jag rekommendera våran dåligt uppdaterade website: www.swedensfinest.net

Jobbar med...

Är frilansande 3D animatör... Gick en utbildning på BTH ( blekinge tekniska högskola ) i två år... Lärde mig Maya, after effects & AVID... Har gjort jobb för xbox, pripps, saab/gripen, kinnarps etc... senast gjorde jag animationerna för Lillbabs show på Rondo... Jobben kommer sporadiskt & "jante" gör det svårt för mig att aggressivt söka jobb så jag extraknäcker som bartender... Det är lätt, för det har jag gjort i många år... Har varit barchef/barmästare på ett flertal ställen... Mest i göteborg, men även nere i Malmö/ Hbg... Har dock svårt för barbranchen, tiderna & framför allt röken gör att jag vill komma ifrån det kapitlet i mitt liv...

Gillar att göra:

Datorer är en last... Älskar mac & osx
maya, photoshop & protools är sånt som jag sitter & pillar med...
Unreal tournament är oxå en källa till välbefinnande... en stadig flakbössa i näven, så är jag nöjd. Sällan mina motståndare Min julklapps-XBox är oxå en grejj jag gillar... "Den räviga" är dock oslagbar i alla "slåss-spel" jag får nöja mig med att förnedra henne i rallisport challenge... Sprit är en annan grejj som jag gillar... Nah, inte bara att konsumera, utan historiken, tillverkningen... Speciellt maltwhisky som jag pluggat ganska så hårt... (körde lite utbildningar & provningar för några år sedan, minns speciellt en hårresande upplevelse när jag lärde ut rom-drinkar för alla butikschefer för systemet i västsverige... *svett* ) Numera är calvados & rödvin ett kärt ämne.
Heminredning är jag oxå fan av. Wallpaper & Residence plöjs igenom & avsaknaden av stora mängder cash gör sig påminnt... Gillar downlights & sammetstapeter, saknar minst två barcelona-fotöljer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-21 10:23

Uppdaterar:

Har i sommar tagit körkort! (B)
Är numera bartender igen på heltid, står alltsom oftast i göteborgs högst belägna bar
Skiva nr 2 är inspelad, väntar på mix
Onge nr 2 väntas i december

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-21 12:47

Maskinparken då...

En G5 Dual 1.8 (rev.a) 1,5Gb ram 160Gb HD + Maxxor 250Gb HD med en 17" Apple studio display TFT
En hembyggd AMD 2000+ 1Gb RAM 80Gb HD med ett GF4 128Mb som uteslutande kör Maya... Kör 19" Intergraph CRT till den...
En Pismo 400 för skön airportsurf från soffan eller sängen
En iMac 333 till dotterns CDroms & musiklyssning... en & annan film över nätverket njuts i hennes rum oxå.
iPod: 20Gb som resesällskap, en iTrip fixar kopplingen till lånade & hyrda bilar tills vi köpt en egen... (bil)

Vinden är full med Classics, performas & Mac 2... en powerbook 100 & några 5300 finns där oxå... Misstänker att Amiga 500:an ligger kvar där med...

Hallå kössen!

Slå en signal så hojar jag förbi & visar BFD & lämnar dina skivor.
Fullt upp med bebisar antar jag! Hoppas allt är bra!

Lorenzo Lamas.

1
Bevaka tråden