Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Henric Helbro

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-20 14:37

TJena!

Jag heter Henric och blev medlem på 99mac för ett tag sen. Har inte tänkt på den här sociala parantesen bara...

Vem är jag?

Jag började sommarjobba i serverhallen på Försvarets Radioanstalt runt 1990. Där lärde jag mig att mecka med deras SGI och CRAY-burkar (skåp). Att vara CRAY-tekniker liknar att vara rörpulare mer än något annat.. Där var jag i ett par år, sedan började jag '98 på Silicon Graphics här i Sthlm. Var kvar där ett par år och har gått därifrån via projector/Kabel till Qbranch. Där är jag unixtekniker (tjänstledig just nu).

Till vardags pluggar jag juridik och driver en egen liten konsultbyrå (unix, drift, utbildning osv).

Jag har framförallt arbetat med prestandaoptimering, grafik (SGI) och analyser av 'sjuka' datorer.

OS X växer hela tiden och kommer snart vara den bästa unixdialekten på marknaden!

Kör bla en moddad iMac G4 Globe, XP, Slackware och IRIX. Har ett par SGI-kärror som agerar lite allt möjligt!

Fråga om ni undrar något!!

hicke::1:1:Henric Helbro:/home/hicke:/bin/sh

Hur har du moddat en iMac G4 Globe?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-21 00:15
Ursprungligen av Björnström:

Hur har du moddat en iMac G4 Globe?

ok, moddad och moddad...

Bytt ut cd-spelaren mot dvd-brännare, bytt disk och bytt fläkt...
Håller på med vattenkylning. Ska börja med det när garantin gått ut. Måste ju fräsa snygga hål!

1
Bevaka tråden