Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linus

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-20 13:01

Jag har friat till min flickvän!

tillägg:
Presentation:

Kör till vardags QuarkXpress, BMW och EU-moppe.
Eller, eu-moppen är stulen, åker till jobbet med spårvagn, och på jobbet använder jag QuarkXpress för att layouta saker. En branschtidning främst, lite annat jox vid sidan av.

Jag bor i Göteborg, nuförtiden (uppvuxen i Järpen, Åre kommun). Med min flickvän.
Sitter i samma lokal som Kenneth Pilo och Teddan.

Började i ClarisWorks under skoltiden på min första Mac, en Quadra 630 (importerades några stycken från US of A har jag för mig, annars tror jag inte dom såldes i Svedala). Gjorde en alternativ skoltidning i begränsad upplaga. Gjorde diktsamlingar med en polare på en Amstrad (grön text på svart bakgrund var svårslaget för att "lida" fram några cybernetiska dikter). Sålde fyra exemplar och var nöjda med det.

Lekte med någon tidig piratad version av Photoshop när jag inte satt i skolan eller tog långlunch i Åres skidbackar. Började åka Snowboard '89 eller något sånt, på den tiden Bert LaMar (Look) gjorde en konvex tvålkopp till signaturbräda, jag hade tyvärr ingen då jag var lite lång (ståtlig) och LaMar'en blott var 142 cm.

Kort därefter var jag för ung men drack ändå en öl med Craig Kelly som tog på sig en mössa någon annan hade pissat på. Snowboard punks, helt galet va?

Nåväl, sen min första Quadra har det blivit några stycken. Just nu är jobbdatorn den som håller arsenalen à jour med tiden, hemmaburkarna är en gammal blåvit G3, en original iMac och en Compaq (flickans). En Quadra 700 står i källaren också, min första arbetsburk. 245 Mb hårddisk, SyQuest-helvete och annat gör att man inte kan längta tillbaka, men datorn gjorde vad den skulle med bravur.

Har en 5Gb iPod (första gen) och en nyare 3G 40Gb iPod.
Spelar musik hemma genom Airport Express.

Är i största allmänhet en rabiat Maczealot som aldrig argumenterar för sin sak.
Har twin-tip skidor med nipples och kan ofta ses med full hals ropa fore! på golfbanor.

Senast redigerat 2004-09-21 09:14

Grattis!

Grattis Linus!

Grattis! (för du fick väl ett ja, antar jag)

J.

Grattis! När är det dags för bröllop?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-20 14:23

Tackar tackar. Bröllopet blir tidig sommar 2005, eller vårkanten innan.

Vi klarade ju av vår fjällvandring i somras (bilden) galant så det var inget snack längre

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2004-09-20 14:43

Grattis.

Nu blir det på riktigt!

Välkommen i äkta makars klubb

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-09-20 14:55

Grattis!!!

Nåra knoddar och villa så e ni riktiga svenssons..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-20 15:00

Behöver man inte Volvo för att bli riktiga svenssons?
En till Volvo kommer jag inte ratta inom överskådlig framtid.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-09-23 22:46
Ursprungligen av Linus:

Behöver man inte Volvo för att bli riktiga svenssons?
En till Volvo kommer jag inte ratta inom överskådlig framtid.

Det funkar med en bmw också... Om det är en kombi. Det är kombi som är grejen.

Förresten: Grattis som fan!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 11:23

Grattis !.... eller som vi redan gifta säger : Lycka till.........

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 00:29

Fortsättning på presentationen, livet och allting:

Fortfarande kära och nu ska vi ha barn också, stort. Vill berätta för världen, liksom.
Jag står vid klippkanten och hojtar "Min dotter!" medan min fru står bredvid och ropar "Min son!". Märkligt. Vi får se vad det blir i juni.

Har en Macmini, 12 år gammal teve och nära till Beefeaters.

Ursprungligen av Linus:

Fortsättning på presentationen, livet och allting:

Fortfarande kära och nu ska vi ha barn också, stort. Vill berätta för världen, liksom.
Jag står vid klippkanten och hojtar "Min dotter!" medan min fru står bredvid och ropar "Min son!". Märkligt. Vi får se vad det blir i juni.

Har en Macmini, 12 år gammal teve och nära till Beefeaters.

Grattis! Fick en dotter december 2005, underbart är det!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-01-09 05:47

gratulerar till den kommande kotten

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-09 08:24

Se bara till att han/hon blir en MacZealot dom med!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 12:04

Tackar tackar. Maczealot lär det kanske bli, speciellt nu med bootcamp och sånt så man kan spela lite också. Fast framförallt ska far och dotter/son spela konsollspel och fotboll om vartannat.

Det ska bli spännande att se hur man blir som farsa. Ganska stort ansvar att vara ett föredöme och sånt, får hoppas jag växer lite med uppgiften

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-06-14 17:43

Jag kallar min son för Lino-spanska

1
Bevaka tråden