Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med formatering i Windows

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fel forum kanske, men det brukar finnas så mycket kunnigt folk här. Mitt problem är ganska enkelt faktiskt. Jag har köpt nytt grafikkort till spelburken och eftersom det är ett byte mellan Nvidia och Ati så vill jag installera om Xp.

Jag har två hårddiskar, en 40 och en 120 - som är delat på två 60 partioner. Iaf så kan jag inte välja att formatera någon hårddisk. Systemet finns på en av partionerna på 120-gigarn, är det därför varken system-disken eller den andra partionen går att formatera? Konstigt i så fall. 40-gigarn går inte heller att formatera, kanske för att det ligger kvar gamla systemfiler på den?

Jag vill helt enkelt bara kunna formatera valfri hårddisk/partion och installera ett nytt Windows! Men hur..? Kan inte sånt här..

Hoppas att någon här kan hjälpa mig.

  • Medlem
  • 2004-09-20 10:31

Det finns program som helt tar bort alla spår av NVidia drivrutinerna. Om du inte har några andra problem, så finns det väl ingen anledning att installera om?

Annars får du väl kopiera över allt du vill spara till en annan partition, starta från installations-cd:n och radera skivan där. Det ska gå. Varför du inte kan radera skivor inifrån Windows vet jag inte.

I fortsättningen kan du posta Windowsfrågor på Offtopic. Passa dig bara, vissa verkar ha svårt att slita sig därifrån.

  • Medlem
  • 2004-09-20 10:32

Här hittade jag en massa verktyg:

http://www.etplanet.com/download/ati_nvidia.shtm

Tack, det fungerar. Grymt

Ang. offtopic så är jag medlem, men kan inte posta där och gav upp försöken att få det att fungera. Har för mig att det var såhär: Jag bytte till min mac.se-mail i offtopics-inställningar, vilket betyder att man skall få ett mail med ett nytt lösenord för att bekräfta att mailen är ok. Men mac.se:s spamfilter, som tycker om att äta upp varenda mail som skickas till mig, verkar inte släppa igenom detta mail. Tråkigt men så är det.

1
Bevaka tråden