Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

importera IE till Safari

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kört Explorer sedan jag köpte datorn då det kändes stabilare. På sista tiden har den dock börjat gå trögare och kraschar med jämna mellanrum. Enligt mactopia ska heller inte 5.2 uppgraderas vidare, oklart varför. Min undran är nu om det är möjligt att importera Favoriter till Safari (det är ett gäng) samt hur panelen i övrigt upplever Safari ur säkerhetssynpunkt, snabbhet etc? Tilläggas bör att jag kör Entourage som mailprogram och att jag inte har något mac.-konto eller använder iSync.

Vänligen
Erik

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-09-19 15:27

Första gången man startar Safari så importerar den bokmärkena från IE automatiskt. Har du redan startat Safari en gång så kan du radera ~/Bibliotek/Safari och ~/Bibliotek/Preferences/com.apple.safari.plist så nollställer man Safari.

Ursprungligen av Kalle W:

Första gången man startar Safari så importerar den bokmärkena från IE automatiskt. Har du redan startat Safari en gång så kan du radera ~/Bibliotek/Safari och ~/Bibliotek/Preferences/com.apple.safari.plist så nollställer man Safari.

Sorry, hittar inget program som jag kan öppna ovanstående med. Blir resultatet det samma om man använder kommandot "Återställ Safari" i menyraden?

Ursprungligen av Erik W.:

Sorry, hittar inget program som jag kan öppna ovanstående med. Blir resultatet det samma om man använder kommandot "Återställ Safari" i menyraden?

Du ska inte öppna dessa filer med något program. Du ska lägga filerna i papperskorgen. Nästa gång Safari startar så fattar den att den är tillbaka till noll-läge och då importerar den från Explorer automatiskt.

När Safari är startat så ser du en liten ikon uppe till vänster som ser ut som en uppslagen bok. Klicka där för att jobba med bokmärken.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Du ska inte öppna dessa filer med något program. Du ska lägga filerna i papperskorgen. Nästa gång Safari startar så fattar den att den är tillbaka till noll-läge och då importerar den från Explorer automatiskt.

När Safari är startat så ser du en liten ikon uppe till vänster som ser ut som en uppslagen bok. Klicka där för att jobba med bokmärken.

Tackar ödmjukast. Hoppas nu det ska fungera bättre. Hur med e-postprogram? Är apples att föredra framför Entourage? Är Safari säkert vid betalingsrutiner?

I Explorer väljer du Ordna favoriter, när du har sidan framme, går du upp i menyn under "Arkiv" och väljer Exportera favoriter, och ordnar så den filen lägger sig på skrivbordet, Sen kan du importera denna filen till Safari
glömde säga att du måste aktivera Debugmenyn i Safari för att kunna importera bokmärkena

om du inte har programmet Onyx så tanka ner här:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20070
Där finns en fuktion så du kan aktivera Debug i Safari.
du måste starta om Safari för att det ska fungera.

Jag har använt Entourage tidigare men bytt till Apple Mail sen dess värsta barnsjukdomar jobbats bort. Trivs jättebra med det men jag vet att vissa användare kräver mer. Det beror nog på vad du har för trafik på eposten och vad du är van att göra i ett sådant program.

Safari är nog ingen fara säkerhetsmässigt men har du en bank som klarar Safari? Det är nog det som är haken.

1
Bevaka tråden