Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netgear stay connected? (Har kastat min gamla D-Link)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-17 22:53

Tillsist tröttnade jag på min d-link router och köpte en netgear RP614 istället.

Den funkat hittills utan anmärkning, men det är 1 funktion som jag saknar, nämligen d-links renew ip forever.
Eftersom jag har Telia & de har sitt lilla egna inloggningsförfarande så vore det ju fint om routern kunde skicka lite trafik då och då så att man fortsätter att vara uppkopplad.

Har den någon sådan funktion?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-09-18 08:56

Om du använder MacICX så kan den återansluta med jämna mellanrum. Du slipper även Telias tråkiga inloggning.
http://www.cs.lth.se/~roger/macicx.html

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-18 10:55

MacICX känner jag till & det funkar ju.

Men när jag slog på burken nu i morse så var jag ej utloggad... vet inte om det bara var tur, eller om routern fixar detta. Jag har ett konto hos dyndns som routern sköter om, kanske var det det som räddade.

Vi får se...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-18 11:37

Mina päron har en WGR614 och Telia ADSL. De är ständigt inloggade, förutsatt att de inte stänger av routern. Om det beror på något hos routern (nån keepalive-funktion) eller om Telia har ändrat i sin fls låter jag vara osagt. Jag vet dock att de kan ha olika inställningar på olika orter, det kan mao krävas olika mycket på olika ställen för att stanna inloggad.

1
Bevaka tråden