Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ram-minne??

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan
Om en dator har 512mb ram, och det står i systemet att de är 2*256...finns det någon kort plats ledigt då för ytterligare ramminne???

Nix pix, det finns bara två platser.

Beror på vilken dator det är....

Den sista titan-boken, 1 GHz, har två slots, PC133 SO-DIMM. Sen kom 12-tums aluminium med bara ett slot, men det är inte det det gäller nu.

Alla powerbooks (G3 och G4) har haft dubbla RAM-platser, med undantag för den första (Kanga) och 12"-böckerna.

okej...vet någon vart man kan få tag i ett biligt 1Gb ram-minne eller vart man kan få tag på 512:or billigt??

Jag får väl tipsa om Crucial som vanligt. Det verkar bra finnas 512 MB, alltså max 1 GB med två stycken.

OBS! Detta är om datorn i fråga är den du beskriver i din profil, 1 GHz G4 med titanskal. Annars finns en bra guide på Crucials sida.

Nej nej...det är en Powerbook G4 Alu 1.25ghz jag behöver till.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag får väl tipsa om Crucial som vanligt. Det verkar bra finnas 512 MB, alltså max 1 GB med två stycken.

OBS! Detta är om datorn i fråga är den du beskriver i din profil, 1 GHz G4 med titanskal. Annars finns en bra guide på Crucials sida.

Ursprungligen av JonasEk1:

Nej nej...det är en Powerbook G4 Alu 1.25ghz jag behöver till.

AHA! Då är det det här du behöver.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-18 01:25

Det vore förresten intressant att veta om någon här har första Powerbook G4 / 400 och har uppdaterat till fullt minne i densamma. Om det kan vara värt att göra för att få mer liv i den osv. Jag har 384 mb i min. Vad hände när du stoppade in 1 gb i din, kändes den snabbare på något sätt?

Ursprungligen av PF:

Det vore förresten intressant att veta om någon här har första Powerbook G4 / 400 och har uppdaterat till fullt minne i densamma. Om det kan vara värt att göra för att få mer liv i den osv. Jag har 384 mb i min. Vad hände när du stoppade in 1 gb i din, kändes den snabbare på något sätt?

Om du har OS X kommer alla uppgraderingar av RAM upp till 512 att göra datorn snabbare, och 1 GB kan man ha nytta av om man kör många program samtidigt, väldigt länge.

1
Bevaka tråden