Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag behöver ett nytt spel, förslag tack!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 14:51

Jag är inte så insatt i macspel just nu, men känner att det är dags att lira något nytt.

Nämnas bör att det bästa spelet jag spelat på Mac är Colonization,
med Neverwinter Nights och dess Expantion packs inte långt där efter.

Jag gillar alltså bygga upp, strategi, ta över spel.

Någon som har några förslag på nått nytt sånt?

är inte intresserad av den storm av andra världskrigs shoot em' ups some kommit den senaste tiden.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-08-29 14:58

Civilization3 är ju ett riktigt bra spel. Annars så kan jag rekommendera Warcraft 3 och Command and Conquer Generals.

Om du gillar Neverwinter Nights så kommer du definitivt att gilla Star Wars: Knights of the Old Republic som kommer att släppas till Mac i september. Mer info finns här

Jag äger spelet till PC och rekomenderar detta starkt till alla som gillade Baldurs Gate 2 och Neverwinter Nights...

Om du är sugen på ett strategispel annars så kanske Age of Mythology lockar?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 20:53

jag har lirat och klarat civ 3, warcraft 3 och C&C och age of mythology också...
men det var ju år sedan!

de känns inte direkt nya... en del lirade jag på PC.

Star Wars ska kolla upp det, verkar lovande!

1942 så kommer du online för en match...
Eller Warcarft 3 på nätet... Det är helt annat än singel spel det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-09-05 09:05

Funkar det att spela 1942 på en eMac 700mhz? Eller är den hopplöst föråldrad?

Har du tittat på Europa Universalis / Hearts of Iron (bygger på samma spelmotor). Rätt kul strategispel.

  • Medlem
  • 2004-09-05 10:48

hm

Hur gåre War3 på en iBook 1.0 me 768mb ram?

  • Medlem
  • 2004-09-17 23:33
Ursprungligen av malek:

Hur gåre War3 på en iBook 1.0 me 768mb ram?

Det kommer att funka bra, har en iBook G4 12 800 mhz 640 mb ram och de flyter fint på den.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-09-05 14:52

Finns det inget demo av Battlefield att testa med? Jag hittar inget någonstans. Märkligt.

  • Medlem
  • 2004-09-17 23:36

Age of Empires och Age of Mythology. Jag föredrar det förstnämnda fast det är lite äldre. (Mina preferenser kan i och för sig ha att göra med att jag är allergisk mot allt som liknar medeltidsromantik, fantasy, magi och annat som jag associerar med typiska rollspelsmiljöer. AOE är mer historia, AOM är mer mytologi och fantasi.)

1
Bevaka tråden