Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lång VGA-kabel kan man ha?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att skicka in datoreländet i garderoben. Det verkar vara enklaste lösningen på det fruktansvärda problemet med ljudet....Men jag skulle nästan behöva ha 6 - 7 meter VGA-kabel.
Kan man det? Hur blir bilden?

Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-17 19:29

jag har 10m, funkar utan några problem.....jag märker ingen sämre kvalitet, men jag använder knappt datorn, så det är möjligt att man märker skillnad vid längre använding..

//Tomas

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-17 20:47

Har byggt in min g4 i ett køksskåp, och 5m + 5m + 3 m vga går som en dans.
Dock kan det vara problem med USB. 5 meter ær visst max, men jag kør 5m + 1 m fast tgb kabel utan problem. Men det finns ju alltid hubbar. Jag ær dock før snål
Lycka till med bygget.

mvh
August

Ursprungligen av august:

Har byggt in min g4 i ett køksskåp, och 5m + 5m + 3 m vga går som en dans.
Dock kan det vara problem med USB. 5 meter ær visst max, men jag kør 5m + 1 m fast tgb kabel utan problem. Men det finns ju alltid hubbar. Jag ær dock før snål
Lycka till med bygget.

mvh
August

Hej August!

Det här var ett nyttigt svar. Jag antar att du skarvat 5m + 5m + 3 m ... och det funkar.....vad bra!
USB har jag läst specar om. Det går att komma långt med hubar !
Är det din MDD som du ställt i ett skåp? Hur stort är skåpet ? Hur varmt blir det?
Det är jättebra om du kan berätta lite om det, för jag är livrädd att steka datorn genom att ställa den i garderoben.

Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 21:51
Ursprungligen av fredrikC:

Hej August!

Det här var ett nyttigt svar. Jag antar att du skarvat 5m + 5m + 3 m ... och det funkar.....vad bra!
USB har jag läst specar om. Det går att komma långt med hubar !
Är det din MDD som du ställt i ett skåp? Hur stort är skåpet ? Hur varmt blir det?
Det är jättebra om du kan berätta lite om det, för jag är livrädd att steka datorn genom att ställa den i garderoben.

Fredrik

Lufthål + stor lågvarvig fläkt som suger in kalluft längst ner
Lufthål + stor lågvarvig fläkt som blåser ut varmluft högst upp.

Kompletteras lämpligtvis med nån slags dammfilter. Annars har du en jättestor stationär dammsugare..

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-19 20:48

Mitt skåp ær i ett annat rum, så jag har borrat hål i væggen, och kør med skåpluckan på glænt. Skåpet ær 1,5x1,5x1,5 (ca), så det finns ju rætt mycket luft att ta av. Nær jag testat med dørren stængd blir det varmt men inte tokvarmt.

1
Bevaka tråden