Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smula trillat ner i mina högtalare på iBooken..

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 20:39

Jag råkade få ner en smula genom högtalare hålen på min iBook. Höll på torka av den. Nu ligger den o skallrar som fan ibland. Hjälper dock att ha den i knät o luta den. Mycket irreterande högfrekvent ljud på ca 10-12 kHz. Dock vet jag inte om jag vågar pilla sönder den. Sen lämna in den för pilla sönder iBooken känns inte som ett alternativ då jag inte vill vara utan den. Men den verkar långt ifrån var lika lätt att pilla sönder som min gamla pezelaptop var. Det första jag gjorde med den var pilla sönder den. Men denna verkar vara väldigt pillig att pilla sönder. Skulle var trist om man pajade nåt.

Jag kan avslöja att jag försökt suga ut smulan med munnen. Dammsugaren är inte alternativ då jag är rädd att det skall vara för högt tryck..

Några tips.

Provat skaka den avstängd också. Men smulan verkar trivas där och vill inte ut den jäkeln..

Störigt värre..

Tips mot smulproblemet tas emot gärna. Kanske ringa applesupport Ahh jag jobbar ju själv med datarelaterad support. Men apple smul erfarenhet har jag inte.

Har du testat att blåsa in luft i högtalaren? Jag känner på mig att det blir en annan effekt än att suga, fast jag kan inte bevisa det. (Blås inte sönder den bara).

  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 21:49

Är jag elak om jag skrattar? Det var det roligaste inlägget jag läst på länge. Kan riktigt se framför mig hur du hånglar med din laptop..

Skämt åsido.. jag har tyvärr inga tips. Om du inte redan hade testat hade jag tipsat om att försöka suga ut den.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 21:51

Ahh bra idè har funkade.. Skönt, lidit i en vecka.

Thx man

1
Bevaka tråden