Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa en "WebDrive" med PHP

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-16 16:04

Hej alla.

Skulle behöva sätta upp en filserver som accessas över internet, ungefär som en WebDrive.
Där man kan logga in och hämta/ladda upp filer.
WebDav är ett alternativ som jag inte vill använda utan jag hoppades på PHP.

Är det någon som vet en färdig lösning (freeware) eller måste jag bygga det från scratch?

Är det inte att gå lite över ån efter vatten? Varför inte använda WebDAV, eller FTP om man nu vill det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-16 21:18

Har för mig att det finns PHP-bibliotek som implementerar/kontrollerar WebDAV... Fast vill man ha WebDAV så är det väl som sagt lättare att bara köra med Apaches mod_webdav eller vad det heter.

En lösning som funkar överallt men som kanske inte är lika snygg är ju att använda vanliga HTML-formulär... Det kanske var det du menade? Det finns nog en uppsjö sådana "web-ftp"-lösningar skrivna i PHP där ute.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-16 21:36

Använd dig av apaches webDav lösning, den funkar.
Har tyvärr inte satt upp någon, men vet av flera sådana lösningar som fungerar bra...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-18 01:13

Jo men nu var inte WebDav ett alternativ som jag ville använda...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-09-18 01:27

Det finns en php-baserad iCal-parser som har en funktion för att utnyttja webdav via php. Du kanske kan korpa delar av den implementeringen? Open source och så...

http://phpicalendar.net/forums/

1
Bevaka tråden