Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spray, Mac, Mail och SMTP-server. Ska det funka?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!
Sitter o hjälper morsan med sin Mail på sin Ibook med OS 10.3.4.
Hon använder Spray och skulle gärna vilja få e-posten till Mail också så att hon slipper använda webben. POP-inställningar och SMTP-inställningar är gjorda enl. konstens alla regler (spray.se/popmail) och det fungerar att hämta mejlen med POP:en, men tyvärr vill inte SMTP-servern ta emot några brev som försöker skickas iväg...ännu. SMTP ska autentiseras med samma uppgifter som POP-inställningrna samt man ska anv. "port 25", men ändå vill det sig inte.

Jag undrar om fler har erfarenheter av Spray och Mail och om ni får det att funka? Hur ska det ställas in i Mail?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-01 19:11

Har ni/hon Telia som ISP?

Hon har Spray Internet över modem. Men testerna utförs just nu hemma hos mig med Comhem.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-01 19:39
Ursprungligen av Alphonze:

Hon har Spray Internet över modem. Men testerna utförs just nu hemma hos mig med Comhem.

Jo, då e de nog så att Spray inte accepterar/skickar mail som kommer via annan ISP. Hade samma med brorsans burk förra veckan när han bytte ISP - plötsligt vägrade hans smtp-server att skicka hans e-post (men han fick "låna" min så det ordnade sig).

Så testa hemma hos mamma. Där ska det säkert funka.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-16 09:38
Ursprungligen av Alphonze:

Hon har Spray Internet över modem. Men testerna utförs just nu hemma hos mig med Comhem.

ComHem godtar bara utgående smpt på deras mailserver.
Men du kan ju fortfarande ha "spray" som replyadress
(varför nu någon promt vill ha en opålitlig adress som spray...)

Ja, så är det nog. Tack.

Jag har samma problem med min brors mail hos Spray. Men han har ett spray-abonnemang och det funkar ändå inte att skicka från hans Mail. Någon som har en lösning?
Jag har precis övertalat både min bror och min far att köpa Macar, så det hade varit fint om det hade fungerat. Sparys support säger att det ska fungera men det gör det uppenbarligen inte

  • Oregistrerad
  • 2004-09-16 09:41
Ursprungligen av antelarsson:

Jag har samma problem med min brors mail hos Spray. Men han har ett spray-abonnemang och det funkar ändå inte att skicka från hans Mail. Någon som har en lösning?
Jag har precis övertalat både min bror och min far att köpa Macar, så det hade varit fint om det hade fungerat. Sparys support säger att det ska fungera men det gör det uppenbarligen inte

Det går ställa in så det funkar - en användare på burkarna hemma har just spraymail och det var ett jäkla krångel med identifieringen...
(ie. funkade att skicka via spray innan operatörerna började blocka port 25, nu går det ju inte men det har ju inget med spray att göra i mitt fall... hjälper det med ut på port 2525?)

1
Bevaka tråden