Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linksys WRT54G

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Haloj!

Har hört mycket gott om Linksys produkter här på 99mac. Har däremot inte hittat något som säger att deras produkter är WIFI kompatibla. De bör vara det anser jag. Någon som kan bekräfta min tro? Jag tänker då på deras allt i ett WRT54G.

Tackar på för hand

Mvh

Johan Lindqvist

Linksys WAG54G

Hua, mycket bokstäver här. Rätt modell ska var WAG54G.

//Johan

Har just vänt och vridit på min WAG54G och det står inte WIFI någonstans, men det skulle väl vara väldigt märkligt om inte prylar från Cisco skulle vara det...eller...

Jo verkligen. Det vore annars konstigt. Men läser man i systemkraven till denna så står det att man behöver en 802.11g eller 802.11b wireless adapter. Jag tolkar det som att vilken adapter som helst borde fungera bara den stödjer någon av dessa standarder.

//johan

Helt riktigt, kanske är 802.11x det som är WIFI eller...??

Hursomhelst så är det en suverän router/DSL-modem.

Kan tillägga att Wifi bara är ett namn som medlemmarna Wifi-aliance kan märka sina produkter med. Jag tror att det kom till för att folk lätt ska kunna se om olika produkter är kompatibla. Även om de följer standard är det inte alltid säkert att de fungerar helt smärtfritt med varandra.

Jag tycker också det vore väldigt konstigt om världens största routertillverkare Cisco inte skulle vara med i Wifi-aliance.

http://www.wi-fi.org/

EDIT: Ser nu att Cisco/Linksys finns med på medlemslistan.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-16 23:53

min WRT54G är märkt WiFi. kalas router/AP.

1
Bevaka tråden