Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Wirelessly posted (SonyEricssonK700i/R2A SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Jag kan rekommendera 99mac när du sitter på taget eller bussen, precis som jag gjort hela dagen. Gå till wap.99mac.se och logga in. Testa att skriva ett inlägg i denna tråd med din mobil!

Skriv in ditt användarnamn och lösenord, den skiljer på stora och små bokstäver.

Ursprungligen av Björnström:

Skriv in ditt användarnamn och lösenord, den skiljer på stora och små bokstäver.

Hm...Comviq gprs... funkar liksom då o då...
Kul att det funkar ibland dock!

Ser att den inte kunde visa å, ä och ö rätt för mig. Är det någon inställning jag ska göra i luren?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-09-06 22:22
Ursprungligen av Kristofer G:

Ser att den inte kunde visa å, ä och ö rätt för mig. Är det någon inställning jag ska göra i luren?

Samma här tydligen....

Jag ser ingen idé med att sitta och surfa runt i forum via mobilen, det går sjukt slött. Däremot ser jag poängen med att vara uppkopplad på ICQ/MSN hela tiden.

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Jag ser ingen idé med att sitta och surfa runt i forum via mobilen, det går sjukt slött. Däremot ser jag poängen med att vara uppkopplad på ICQ/MSN hela tiden.

Jag sitter på tåget mellan Stockholm - Uppsala i 45 minuter. Där går tiden ännu långsammare så WAP känns rätt kvickt

hmmm.....klarar inte att logga in.
Har kollat så jag använder Stenbäck med stort s, men kan mitt "ä" ha
någon inverkan? Jag kommer inte in.

// Danne

Wirelessly posted (SonyEricssonT610/R201 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Ursprungligen av Björnström:

Wirelessly posted (SonyEricssonK700i/R2A SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Jag kan rekommendera 99mac när du sitter på taget eller bussen, precis som jag gjort hela dagen. Gå till wap.99mac.se och logga in. Testa att skriva ett inlägg i denna tråd med din mobil!

Najs, då kan man lämna datorn utan att missa något Bra att man även kan läsa PM!

Wirelessly posted (SonyEricssonT610/R201 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Ursprungligen av Björnström:

Wirelessly posted (SonyEricssonK700i/R2A SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Jag kan rekommendera 99mac när du sitter på taget eller bussen, precis som jag gjort hela dagen. Gå till wap.99mac.se och logga in. Testa att skriva ett inlägg i denna tråd med din mobil!

Ja! Äntligen fungerar det! Go Martin

Men varför kommer jag inte längre än till inloggning? Hur många gånger jag än försöker...
Nokia 6230.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-09-05 19:10

Wirelessly posted (SonyEricssonT630/R401 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Ursprungligen av Björnström:

Wirelessly posted (SonyEricssonK700i/R2A SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Jag kan rekommendera 99mac när du sitter på taget eller bussen, precis som jag gjort hela dagen. Gå till wap.99mac.se och logga in. Testa att skriva ett inlägg i denna tråd med din mobil!

Trevligt!

Wirelessly posted (SonyEricssonK700i/R2A SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Nu sitter jag på arlanda, har en timme till planet går. Perfekt för lite wap.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-06 20:50

Wirelessly posted (SonyEricssonZ1010/R1C SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Ursprungligen av Björnström:

Wirelessly posted (SonyEricssonK700i/R2A SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Jag kan rekommendera 99mac när du sitter på taget eller bussen, precis som jag gjort hela dagen. Gå till wap.99mac.se och logga in. Testa att skriva ett inlägg i denna tråd med din mobil!

Trevligt, sitter med min z1010 nu...

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-09-06 22:15

Wirelessly posted (Nokia6310i/1.0 (5.51) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Jag testar hur bra (dåligt) det går med min Nokia 6310i.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-09-06 22:19

Wirelessly posted (SonyEricssonK700i/R2A SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Ursprungligen av Björnström:

Wirelessly posted (SonyEricssonK700i/R2A SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Nu sitter jag på arlanda, har en timme till planet går. Perfekt för lite wap.

Ja, jäklar, det fungerar tydligen.

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2004-09-06 22:37

Wirelessly posted (SonyEricssonT230/R101)

Ursprungligen av Björnström:

Wirelessly posted (SonyEricssonK700i/R2A SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Jag kan rekommendera 99mac när du sitter på taget eller bussen, precis som jag gjort hela dagen. Gå till wap.99mac.se och logga in. Testa att skriva ett inlägg i denna tråd med din mobil!

Jo, det funkar, men långsamt.

Wirelessly posted (Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Symbian OS; SonyEricsson P910; 318) Opera 6.31 [sv])

ja det fungerar ju riktigt bra! Gillar webbläsaren Opera, den är riktigt bra. Stefan

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 10:14

Wirelessly posted (Nokia6600/1.0 (4.09.1) SymbianOS/7.0s Series60/2.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.0)

Ursprungligen av Björnström:
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Jag ser ingen idé med att sitta och surfa runt i forum via mobilen, det går sjukt slött. Däremot ser jag poängen med att vara uppkopplad på ICQ/MSN hela tiden.

Jag sitter på tåget mellan Stockholm - Uppsala i 45 minuter. Där går tiden ännu långsammare så WAP känns rätt kvickt

Har det med relativitetsteorin att göra? (testar via wap)

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 10:16
Ursprungligen av jonasn:

Wirelessly posted (Nokia6600/1.0 (4.09.1) SymbianOS/7.0s Series60/2.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.0)

Har det med relativitetsteorin att göra? (testar via wap)

Tja, det funkade ju fint, förutom att man inte kunde redigera sin quote (ville egentligen bara ha med det om att tiden går långsamt), att T9 vägrade att skriva wap (war) och att den inte gillade svenska tecken. Ska se över inställningarna i min wapläsare.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 12:12

Wirelessly posted (LG/U8110/v2.0)

Detta går ju riktigt snabbt med 3G! Bra funktion men. På gprs är det säkerligen ganska segt dock.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 13:21
Ursprungligen av stry:

Wirelessly posted (LG/U8110/v2.0)

Detta går ju riktigt snabbt med 3G! Bra funktion men. På gprs är det säkerligen ganska segt dock.

Verkar dock som det är problem med svenska tecken? Gäller detta fler telefoner? Jag kör LG u8110 med operatören 3.

I övrigt funkade det bra och snabbt som sagt.

Ursprungligen av stry:

Verkar dock som det är problem med svenska tecken? Gäller detta fler telefoner? Jag kör LG u8110 med operatören 3.

I övrigt funkade det bra och snabbt som sagt.

När jag ska svara på en post så funkar det, när jag provade att skapa en så funkade det ej med ÅÄÖ (tog sedan bort posten eftersom den såg för dj*vlig ut.).
Använde min T630.
Använder det ganska ofta faktiskt.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 19:51
Ursprungligen av stry:

Wirelessly posted (LG/U8110/v2.0)

Detta går ju riktigt snabbt med 3G! Bra funktion men. På gprs är det säkerligen ganska segt dock.

Inte alls. Det är ju bara text som överförs. Självklart går det snabbare med UMTS, men GPRS funkar fint till detta.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2004-09-15 22:03

Wirelessly posted (SonyEricssonP910i/R1A SEMC-Browser/Symbian/3.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.0)

Det här funkar ju finfint. En annan kul grej jag just hittade är programmet IM+ som ger mig möjlighet att iChatta eller ICQ:a direkt från min P910. Kolla på www.shapeservices.de. Ballt och riktigt coolt!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 16:43
Ursprungligen av Hasse A:

Wirelessly posted (SonyEricssonP910i/R1A SEMC-Browser/Symbian/3.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.0)

Det här funkar ju finfint. En annan kul grej jag just hittade är programmet IM+ som ger mig möjlighet att iChatta eller ICQ:a direkt från min P910. Kolla på www.shapeservices.de. Ballt och riktigt coolt!

Tycker personligen att agilemessenger (www.agilemobile.com) är bättre än IM+. Agile Messenger finns till Series 60, UIQ, Microsoft Smartphone, Microsoft Pocket PC, Palm OS 3.5+ och J2ME och stödjer filöverföring och Push To Talk. Funkar kanon på min 6600.

Wirelessly posted (Z1010: SonyEricssonZ1010/R1C SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Ursprungligen av Björnström:

Wirelessly posted (SonyEricssonK700i/R2A SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1)

Jag kan rekommendera 99mac när du sitter på taget eller bussen, precis som jag gjort hela dagen. Gå till wap.99mac.se och logga in. Testa att skriva ett inlägg i denna tråd med din mobil!

Coolt det fungerar fint fint

1
Bevaka tråden