Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glocalnet ADSL - erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-09-14 21:16

Jag börjar tröttna på min nuvarande ISP (UPC) och kollar lite på andra varianter. Såg att Glocalnet har ett erbjudande om 8Mbit ADSL. Eller, rättare sagt - "UPP till 8Mbit."
Är det nån som har detta och vet hur det funkar? Vad ligger den reella hastigheten på ungefär där ni bor?
Vår telestation står c:a 25 meter från huset, så det borde väl borga för en hyfsad hastighet, antar jag?

edit: stvafel

Vet inte om det finns några bra svar men det fanns trådar om Glocalnet iaf.

http://99mac.se/forum/search.php?searchid=407582

Är inte de uppköpta av Spray?

Ursprungligen av Ola Oscarsson:

Är inte de uppköpta av Spray?

Det är Tiscali.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 21:43
Ursprungligen av tomcat:

Jag börjar tröttna på min nuvarande ISP (UPC) och kollar lite på andra varianter. Såg att Glocalnet har ett erbjudande om 8Mbit ADSL. Eller, rättare sagt - "UPP till 8Mbit."
Är det nån som har detta och vet hur det funkar? Vad ligger den reella hastigheten på ungefär där ni bor?
Vår telestation står c:a 25 meter från huset, så det borde väl borga för en hyfsad hastighet, antar jag?

edit: stvafel

Jag har nyss bytt från Glocalnet till Tiscali. Jag har haft en del problem med felaktiga fakturor, dålig information vad som gäller när man flyttar och inte så bra prestanda (30-40k istället för 50k). Men annars är dom ok

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-09-18 12:48
Ursprungligen av Dobbis:

Jag har nyss bytt från Glocalnet till Tiscali. Jag har haft en del problem med felaktiga fakturor, dålig information vad som gäller när man flyttar och inte så bra prestanda (30-40k istället för 50k). Men annars är dom ok

Ah, det låter ju utmärkt.

1
Bevaka tråden