Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp!! Har jag haft för bråttom...?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-14 16:16

Hej,

Beställde idag en PB G4 17" Alu 1,33 GHz Superdrive från Mycom för ca 26500:-, insåg sen när jag kom hem och satt och kikade runt på nätet att det 17" som Macoteket och Apple Store säljer nu är 1,5 GHz...

Hur stor är skillnaden?
Har jag förhastat mig?
Ska man tro att det är restmaskiner Mycom säljer? Det skulle ta 4-5 dgr innan burken kommer...

Är det några andra skillnader än processorhastigheten?

Glad för alla inputs, snabbt utifall att jag ska stoppa min beställning...

//m

Ursprungligen av mmi:

Hej,

Beställde idag en PB G4 17" Alu 1,33 GHz Superdrive från Mycom för ca 26500:-, insåg sen när jag kom hem och satt och kikade runt på nätet att det 17" som Macoteket och Apple Store säljer nu är 1,5 GHz...

Hur stor är skillnaden?
Har jag förhastat mig?
Ska man tro att det är restmaskiner Mycom säljer? Det skulle ta 4-5 dgr innan burken kommer...

Är det några andra skillnader än processorhastigheten?

Glad för alla inputs, snabbt utifall att jag ska stoppa min beställning...

//m

Tycker du bör avbeställa även om skillnaderna inte är stora mot den nya modellen (lite snabbare processor bättre grafikkort) Dock så borde den vara billigare än 26.500 , har för mig att macoteket sålde ut den modellen för runt 21000 ink. moms för några månader sedan.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 17:20

21.596 + moms skall den kosta med AppleStore-pris på utförsäljning. Tidigare pris var 26.396 + moms. Om du har betalt 26.500 inkl. moms har du gjort ett bra köp.
Prestandaskillnaden är inget du märker av om du inte sitter om vrider stora bildfiler i Photoshop dagarna i ända. Gör du det har du skaffat helt fel maskin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-14 17:26
Ursprungligen av Schuckert:

21.596 + moms skall den kosta med AppleStore-pris på utförsäljning. Tidigare pris var 26.396 + moms. Om du har betalt 26.500 inkl. moms har du gjort ett bra köp.
Prestandaskillnaden är inget du märker av om du inte sitter om vrider stora bildfiler i Photoshop dagarna i ända. Gör du det har du skaffat helt fel maskin.

Ok.

Pratade just med Macoteket och de sålde ut de för ca 22' inkl moms, så det känns ju nästan ändå som om Mycom tar duktigt med betalt...

Har 1,33Ghz Firewire 800?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-09-14 21:19
Ursprungligen av mmi:

Har 1,33Ghz Firewire 800?

Ja det har den.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 00:37

Mysco

Beställde en PB15" superdrive därifrån för en vecka sedan.
När jag ställde frågor om datorns konfiguration visste de ingenting:

"Hej

Tyvärr kan jag inte svara på några av dina frågor. Vi säljer endast Apples produkter helt utan support/frågor för dom kunder som ej behöver betala för expertisen (därav priserna)."

I dag fick jag följande mail:

"Hej

Produkten du beställt har tyvärr utgått och kommer inte in i lager igen. Din order tas härmed också bort.
1 st Apple Computer Powerbook G4 1 25ghz 80gb 512mb 15 Superdrive 19521,00"

Jag menar "utgått"!?!? Que?

Verkar som att de har noll koll och att man ska akta sig för att handla där.
F.ö. tar de 3463:- för en ipod 20Gb!!!
Nu blir det Macoteket i stället.

1
Bevaka tråden