Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vore det inte kul med en Diablo II klan?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vore det inte kul med en Diablo II klan?
Eller kanske är det bara jag kvar av macare som spelar??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-12 23:56

Jag kör det någongång. Det vore faktiskt kul att köra med 99:are någon gång, vi kan väl boka en kväll och ge oss ut på äventyr? Vore ju kul om det blev ett gäng.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-09-13 15:15

Diablo är nog enligt mig en av de bästa Rpg/Adventure spelen någonsin... Det är väldigt synd att mer än hälften av spelarna har fuskat på något sätt... Jag försökte verkligen att knipa igen och inte tänka på alla dopade lv 99 karaktärer som sprang omkring och gjorde köttfärs av alla andra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-14 01:06
Ursprungligen av Rayden:

Diablo är nog enligt mig en av de bästa Rpg/Adventure spelen någonsin... Det är väldigt synd att mer än hälften av spelarna har fuskat på något sätt... Jag försökte verkligen att knipa igen och inte tänka på alla dopade lv 99 karaktärer som sprang omkring och gjorde köttfärs av alla andra.

Spelet lyfter helt klart oerhört när man spelar med rätt männsikor, det är dock det mindre och mindre ofta man träffar trevligt folk med rätt inställning inne i spelet. Att vara ett gäng härifrån borde vara riktigt trevligt.

Diablo II skulle vara riktigt roligt att spela med 99:are!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-14 01:00

Snart dags att boka en kväll, eller hur?

Det skulle säker bli en grym spelkväll..... men då borde egentligen alla skapa en ny karaktär

och sen storma vi skiten

jag är lett på! har varit sugen nu ett bra tag... jag föreslår att vi kör cloes battle.net och alla startar en ny karaktär.

Vi kan ju skriva här i tråden vad vi skulle vilja köra för char så inte alla kör sorceress och de blir slarvsylta av oss?

Jag kör Sorceress iaf

Ursprungligen av bobbanbobbelito:

jag är lett på! har varit sugen nu ett bra tag... jag föreslår att vi kör cloes battle.net och alla startar en ny karaktär.

Vi kan ju skriva här i tråden vad vi skulle vilja köra för char så inte alla kör sorceress och de blir slarvsylta av oss?

Jag kör Sorceress iaf

Jag föredrar Paladin (eller Assassin om det är med LoD)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-14 14:08
Ursprungligen av amicitia:

Jag föredrar Paladin (eller Assassin om det är med LoD)

Inte LoD...

Jag gillar också Paladin, men man kan ju ta chansen att byta. Jag kanske ska köra Amazon. Vi säger det.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-09-14 12:06

Det kuliga med diablo är att man inte behöver vara minst sex spelare för att det ska bli kul, det tråkiga är att det tar sån tid.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-14 15:30

Jag och några kompisar startade 4st Palladiner med var sin aura, och 4st medhjälpare med olika auror.
Jag kan väl säga att det inte är något större problem att SLAKTA bossarna då

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 17:08

Usch. Diablo 2... Vet inte hur många hundratals timmar jag lade ner på det spelet

Jag anmäler mig som spekulant på att vara en av de fyra paladinerna, i annat fall kan jag vara nekroman, men det har jag aldrig fått riktigt bra flyt i, men uppskattar att ha en egen golem samt kraften i en välplanerad corpse explosion.
En ytterligare fråga är återupplivning eller riktig spänning med hardcore?

  • Medlem
  • 2004-09-14 19:07

Trodde inte att Macare spelade D2 längre...

Jag gör det, fast solo mest. För mycke fusk som tidigare nämnts.

Var helsåld på min necromancer förut men den jag tror den togs ned med de nya uppdateringarna, snyft.

Är helt ny här och vet inte om ni kört tillsammans tidigare, men om ni ska dra ihop något vore det rätt kul att hänga på om det är möjligt? (ny här, "gammal" med Diablo).

Z.

ps. LoD eller vanliga?

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-09-15 08:10

lirar helst classic och inte LOD... mycket roligare även om jag har LOD...
när lirar vi?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-15 09:01

Det går nästan inte att fuska i D2LoD längre och gör du det och Blizzard upptäcker det dödar dom ditt konto. Direkt.
Dom stängde ju av över 100K konto för ett år sen. Många fuskare som försvann då.
Vet inte om jag orkar starta några nya gubbar nu. Håller mest på med några andra spel, men jag hoppar gärna på men någon av mina gamla gubbar.
Ni vet väl att dom har börjat med Ladder-characters nu?

Shit jag känner suget komma tillbaka....... satt och pressade Diablo 2 hur mycket som helst förut......... uj uj uj vad kul det var. om vi kör igång ett gäng här tycker jag dock att vi ska köra med LOD-expansionen. Roligare med fler grejer och klasser. Vi får en mer varierad grupp på det sättet. Är man hardcore nog att plocka fram Diablo 2 är man hardcore nog att äga expansionen! Annars.... fy skäms!

Några som känner för att ta en omgång ikväll?

Hej Alla!
Va´kul att det blev så mycket respons!
Jag startade när spelet kom ut och spelade då endast amazoner av olika sorter. Efter ett tag gav jag mej på magic find och optimerade en amazon med ca: 650% mf. Det var kul ett tag och jag hittade massor med ovanliga/åtråvärdiga prylar. Sen kom 1.10 och då blev det mycket svårare med mf (pga mer behova av resist). Nu spelar jag med en holy freeze paladin och har hittat svin-bra utrustning till honom. Vore kul att hitta lite bra folk att spela med och förhoppningsvis starta en [99] klan.

Kan inte ikväll, men jag är på nån annan kväll! Vi som fortfarande spelar skulle kunna utbyta acc. Jag har numer endast 1 (när jag spelade som mest hade jag 6 acc - ger en bild av hur mycket jag spelade). Det är: *ScepterX

På återhörande...

1
Bevaka tråden