Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brännar problem Ti-1Ghz + 10.3

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-15 15:52

Får upp ett felmeddelande när jag försöker bränna en cd med min PB Ti 1Ghz. Har en Superdrive i maskinen. Det står att det är kommunikationsfel med felkod: 0x80020022. Kör 10.3.3

Kan dock läsa både CD och DVD utan problem. Någon som har upplevt nåt liknande?

Jag misstänker att du (som många andra) försöker använda dig av billig/dålig DVD-media. Testa att bränna med andra skivor för att se om så är fallet.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-16 09:56

Det jag använder är Sony 700Mb CDR...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-13 19:07

Återupplivar detta inlägg...
Har fortfarande samma problem, är på väg att sälja maskinen dessutom och vill inte sälja en defekt maskin utan att meddela detta till köparen.

Kan en ominstallation hjälpa? Hur zappar man pram:et på en PBTi?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-13 22:13

Hade samma problem på min TiBook, men bara ibland. Fixade sig efter att jag uppdaterat firmwear på superdriven. Tror det var lite problem med de första 1 Ghz:arna. Apple släpte en uppdatering i slutet av 2003, tror jag. Själv uppdaterade jag till regionsfritt med 2x bränning på DVD och 16x CD-bränning.

Dock kan ju DVD-spelaren paja när man uppdaterar firmweare.

Kolla vidare på http://superdrive.cynikal.net/

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 10:35

Aha, tack för tipset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-18 16:22

Bra att jag hittade denna tråd Har samma problem med en TiBook 867 med Combo drive. Gissar det är från samma serie (nov02). Får felmedelande i Toast. I iPhoto och Finder inga meddelande. Lyckas bara inte. Det går bra att läsa skivor.

Är det Firmware på denna också? Finns det från Apple någon uppdatering?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-20 13:16

Nej, vad jag vet så har Apple bara uppdaterat superdriven. Dock kan du titta efter andra firmeware till din brännare någon annanstans, http://forum.rpc1.org/portal.php är ett bra ställe att leta på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-20 13:42
Ursprungligen av Oloff:

Bra att jag hittade denna tråd Har samma problem med en TiBook 867 med Combo drive. Gissar det är från samma serie (nov02). Får felmedelande i Toast. I iPhoto och Finder inga meddelande. Lyckas bara inte. Det går bra att läsa skivor.

Är det Firmware på denna också? Finns det från Apple någon uppdatering?

Kanske din Toast måste uppdateras till senaste version....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-20 17:33
Ursprungligen av REP:

Kanske din Toast måste uppdateras till senaste version....

Men problemet är även i iPhoto.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-20 21:02

Kan meddela att den "hackade" firmware som finns på http://superdrive.cynikal.net/ gjorde att jag fick igång min drive igen...

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-06-29 07:50

nu kör vi igång denna lilla tråd igen.

Har nu fått samma problem med min PB 12" 1.33 -använder mig av 10.4.7 och bränner både genom Toast och Findern, samma resultat på båda. Kan kanske vara dåliga DVD-skivor då jag fått detta meddelande efter ett nyinköp av skivor. Tror jag bara lyckats bränna 1 av 10 skivor. Men man blir ju som sagt lite orolig.

Någon som vet något mer om detta nu? Hittar inget om felkoden på Apple's hemsida

jag har samma fel... kan inte bränna dvd.. får upp 0x80020022 , har man garanti om datorn är typ mindre än ett halvår..
behöver man kvitto? Jag är bara på hemmabesök i sverige i två månader, och har inga kvitton eller likande med mig .

1
Bevaka tråden