Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen levereras 2x2.5GHz PowerMac

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Fiddler:

Ni som köper nytt...
Glöm för all del inte att annonsera ut era avlagda maskiner och sälj dem billigt.

Du inser att du pratar om Mac-ägare va?

Nästan ljudlös, med Barracudan blev den som en viskning men i studion hörs den..
Jag lyssnar intensivt...

Ser ännu inga på Macoteket

Jag väntar med leverans från Inwarehouse....

Jag kör fortfarade protools4 på min 7200 80MHz
och Protools 5.1 på en PM G4 466 MHz

Bägge fungerar helt utan problem så varför byta dessa.

Vore ju kul om jag hade obegänsat med pengar.........nej funkar de så får de gå ett tag till....

Ps jag har kvar SE30 och IIsi:n oxå..lol

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-14 01:28
Ursprungligen av ia.lerum:

Jag kör fortfarade protools4 på min 7200 80MHz
och Protools 5.1 på en PM G4 466 MHz

Bägge fungerar helt utan problem så varför byta dessa.

Tja, varför...?? Jag har en gammal svartvit TV i källaren som funkar perfekt, varför köpa ny??

Satt och lekte i Motion idag med en 2x2,5 med 4GB ram och senaste 23" skärmen. Det flöt på bra kan jag säga, vilket fartmonster och kylpaketet ser rätt snyggt ut, som att titta in under huven på en BMW eller liknande. Väldigt designad rakt igenom.

Man blir väldigt sugen på en.... men man kan ha ganska roligt för de 90000 som den kostar.
I förhållande till pengarna så känner jag mig rätt nöjd med min PB12 1,33 med maxat ramminne

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-09-08 08:16

Här är en liten artikel med bilder på vattenkylningen i G5 2*2,5

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2004-09-09 13:02

Var fyller man på glykol?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-10 13:42
Ursprungligen av Pidda:

Var fyller man på glykol?

... det finns en liten lucka på baksidan "In" för påfyllnad av oljud och liknande ...

Sitter själv och njuter vid min 2.5:a som landade "redan" den 19/8.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-09-13 23:36

En oroande sak med 2x2,5 är att större delen av de som levereras har något fel på MB/propp/kylning. Problemet är känt som "Thermal Runaway". Datorn spinner upp fläktarna och går sedan i vila, i systemloggen står just "Thermal Runaway Detected". Många i USA har detta problem tyvärr också den kille jag övertalade att köpa en mac :/
Än så länge finns bara sporadiska rapporter om att Apple erkänner detta som ett hårdvarufel. Läs mer om det:
http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.689a216f

Ursprungligen av bollman:

En oroande sak med 2x2,5 är att större delen av de som levereras har något fel på MB/propp/kylning. Problemet är känt som "Thermal Runaway". Datorn spinner upp fläktarna och går sedan i vila, i systemloggen står just "Thermal Runaway Detected". Många i USA har detta problem tyvärr också den kille jag övertalade att köpa en mac :/
Än så länge finns bara sporadiska rapporter om att Apple erkänner detta som ett hårdvarufel. Läs mer om det:
http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.689a216f

härligt...är det någon annan än jag som tycker att kvalitetsproblemen börjar bli väl många nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-14 00:47

Jag är nöjd med min nya 2.0 GHz med 2 GB RAM.

Tänkte dock vänta in PPC980 med dual core, men det får bli någon annan gång när man får råd. Just nu är jag supernöjd med min dual 2.0 GHz.

Ursprungligen av Cypher:

Jag är nöjd med min nya 2.0 GHz med 2 GB RAM.

Tänkte dock vänta in PPC980 med dual core, men det får bli någon annan gång när man får råd. Just nu är jag supernöjd med min dual 2.0 GHz.

Oj vad du hade fått vänta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-16 18:12

Hur får du det till 90 lakan??? Konfigurationen du anger kostar 65.690 på Applestore men minnen köper man ju aldrig av en Appleåterförsäljare om man inte tycker om att spendera pengar på kul, så den går på mindre än 60.000 "i verkligheten"! Fast då glömde jag Motion för 3 papp förstås...

Ursprungligen av Earth:

Hur får du det till 90 lakan??? Konfigurationen du anger kostar 65.690 på Applestore men minnen köper man ju aldrig av en Appleåterförsäljare om man inte tycker om att spendera pengar på kul, så den går på mindre än 60.000 "i verkligheten"! Fast då glömde jag Motion för 3 papp förstås...

Helt korrekt av dig! Jag snabbräknade bara på applestore vad den kostade med den konfiguration och skärm som det var så blir det 90 lakan på applestore. Självklart kommer man ner i pris rätt rejält. Applestore ska ju ha 24000 för 4gb tror jag det var.

Bevaka tråden