Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 1.0 Preview Release ute

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-29 09:18

...men det står fortfarande 0.9.x även om releasedatumet är 20040828:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-0.9/

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-13 20:02

Hur svårt ska det vara för dem att implementera vettig Aqua-stil på formulärelement då? :/

Ursprungligen av skamuel:

Hur svårt ska det vara för dem att implementera vettig Aqua-stil på formulärelement då? :/

du har hittat den ända anledningen till att jag oftast kör camino istället för firefox (när jag meckar med webbgrejs kör jag dock mozilla pga javascript konsollen mm).
Det är något jag absolut hatar med alla Mozilla Foundations XUL baserade program på osx; de integrerar riktigt dåligt tycker jag. Man känner direkt att det inte är en osx-native applikation när man kör igång den.. :/

Ursprungligen av Danne V:

...men det står fortfarande 0.9.x även om releasedatumet är 20040828:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-0.9/

Det har stått preview release på "latest" i snart 1 vecka!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-09-13 20:46
Ursprungligen av Solitere:

Det har stått preview release på "latest" i snart 1 vecka!

FireFix rapporterar versionen nedan som 'up to date'.

20040910 Firefox/0.9.1+

Jag gillade de små knapparna i toolbarensom fanns i hmm någon tidigare beta... kan jag flytta över dessa knappar enkelt?
Antar att allt är XUL men jag vet inte hur och tar gärna hjälp.

Vi får vänta lite längre på att de finputsar allting för mac. Planen för Firefox ser ut såhär:

1.0PR Greenlane - En preview release som kommer nu rätt snart, typ den 15:e september.
1.0 Phoenix - Den riktiga 1.0-releasen för PC, planerad att komma i oktober.
1.0PR2 (Mac OS X) - En preview release av 1.0 för Mac OS X där man putsar på macspecifika grejer, oklart när.
1.0 (Mac OS X) - Den riktiga 1.0-releasen för Mac OS X. Oklart när.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-09-14 14:29
Ursprungligen av Adrian B:

Verkar som länken är död... :rolleyes:

Varför lägger den sig bara i dockan och blinkar utan att det händer ngt mer?
Sen går det inte att stänga av med mindre än att jag startar om datorn? har provat med att avinstallera tidigare firefox.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-09-14 14:21

Riktigt smutt implementering av RSS som »live bookmark«. Känns mer naturlig än Safari Tigers RSS-implementering.

Länken funkar utmärkt här...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-09-14 14:36

Not Found

The requested URL /pub/mozilla.org/firefox/releases/0.10/Firefox 1.0PR.dmg.gz was not found on this server.

Ursprungligen av Kalle W:

Not Found

The requested URL /pub/mozilla.org/firefox/releases/0.10/Firefox 1.0PR.dmg.gz was not found on this server.

Underligt. Funkade utmärkt här. Installerat och klart nu...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-14 15:10
Ursprungligen av Michael Nord:

Underligt. Funkade utmärkt här. Installerat och klart nu...

Jag tror servern är "lite" belastad just nu....

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-14 14:55

Tackar..men VARNING:
Pluginen "Web developer" funkar inte, vilket den gjorde med Pre Releasen....

Tråkigt på Web Developer, men de har varit snabba på att uppdatera WD har jag för mig, så det är nog bara att vänta lite.

Sedan jag installerade den nya versionen av Firefox har "type ahead find" slutat fungera som det ska. Jag har ställt in att den bara ska söka länkar och dessutom bara början av länkar men den ignorerar den senare inställningen, någon som kan kolla om de är drabbade av samma sak?

En bra grej om man vill ställa in sådana inställningar som det inte finns något grafiskt gränssnitt för är att skriva about:config i adressfältet och trycka enter. Då tas man till en sida där man kan göra alla dessa inställningar tex. ändra hur "type ahead find" skall bete sig.

1
Bevaka tråden