Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport-problem - bara att skicka på service?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag stod i lugn och ro och strök skjortor i förmiddags samtidigt som jag lyssnade på musik från min Powerbook G4 via Airtunes. Plötsligt lade musiken av. Jag gick till datorn och kollade, och insåg till min fasa att Airporten verkade heldöd. Ingen signal alls. Datorn hittar ingen signal vare sig från min Airport Express (som är kopplad till stereon) eller min Netgear WGR614 som sköter internetanslutningen. Följaktligen lär felet sitta i datorn.

Efter ett antal omstarter och behörighetsreparationer är Airporten alltjämnt död. Är det någon som har varit med om något liknande och har förslag på lösning eller är det bara att inse att min ögonsten måste skickas iväg till Apple på garantin?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-08-22 20:20

Troligen måste du skicka in den. Jag råkade ut för samma grej, fast med bluetooth. En dag så dog den - utan förvarning. Inget hjälpte: omstart, ominstallation av OS X.

Kan du ta datorn till en reparatör/återförsäljare/kompis och testa med ett annat airportkort så kan du bekräfta eller utesluta att det är kortet som pajat. Har du bara garanti kvar på det ska det inte vara något problem att få nytt, och du slipper skicka datorn.

Så slutade historien

Fick idag ett nytt Airportkort från Apple på garantin. I med kortet, och en omstart av Netgearroutern och Airport Express senare funkar allt som vanligt. Kalas!

1
Bevaka tråden