Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Router "mkt tacksam för svar"!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig att finna en bra trådlås router till mac ibook g3 som passar till d-link adsl-modem till hyfsat pris!

SMC kör jag med , passar bra till både mac och pc.

Netgear WGR 614

54mbit (Airport Extreme) Fungerar riktigt bra, har använt den i ett år nu utan problem, aldrig behövt starta om den.
861kr på macoteket, den har trådlös anslutning för klienter samt en 4ports 10/100 Swich.

Vad prioriterar du då? Vad är hyffsat pris? AirPort Express tycker jag verkar bra. Den är ju inte billigast dock. Men biliiga trådlösa routrar brukar straffa sig tämligen snabbt.

håller med mrsandin. haft en likadan sedan februari i år. funkar fin-fint.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-12 01:00

Den har fått lite blandade kommentarer på Pricerunner (http://se.pricerunner.com/networking/broadband-gateways/186125/reviews) så vad ska man tro? Bra eller dålig? Funderar på att koppla in någon form av WiFi till mitt bredband av typen Telia Gruppansluten bredband (dvs en RJ45 i väggen).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-12 08:36

En röst till på Netgear WGR614.

Jag har varit i kontakt med många som använder den modellen, och det mest allvarliga problem som uppstått är att de fått starta om routern ifall de varit borta (dvs inte använt den, men att den ändå varit inkopplad) någon vecka eller så. I övrigt inga problem alls. D-Link, däremot.....

som sagt tidigare... detta Är en bra router. Jag har kört en Unex router tidigare(ett amerikanskt märke, ganska ovanligt) samt en D-link. Båda har krånglat och haft konstiga fel typ att man är ansluten till WAN men ändå så har man inte någon access till nätet. Men sista året med min WGR614 har varit problemfritt. Kör macen trådlöst och sambons Compaq laptop via TP kabel. inga problem trots att den stått oanvänd under längre resor eller sådant, den bara går och går...

1
Bevaka tråden