Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-spelaren i MDD passar dåligt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en G4. 1,25GHz MDD, och det är ju som bekant en ledig plats för ytterligare en optisk enhet. Då jag hade liggande en Hitatchi DVD-läsare från min gamla Sawtooth så tyckte jag att det vore lämpligt att montera in den på den lediga platsen.
Kan ju vara praktiskt tänkte jag om jag vill kopiera nån CD.

Döm om min förvåning när jag satt dit den och dragit sista skruven, skulle kolla hur det såg ut bakom nedersta luckan.
Släden kunde inte komma förbi i öppningen. Övre hörnen på släden tog i överkanten på öppningen, som var lätt rundad också.

Sen är det 10 dels millimeter till vardera sidan, den släden på Hitatchin är mycket bredare än den original som sitter i övre hållare.

Fick ta loss paketet igen, klippte till hörnen på slädens översida, så nu går den ut, knappt....har inte testat, att låta den göra det själv,ty jag tog med mig datorn till jobbet och satt och monterade in min hårddisk och ett PCI-kort, samt då denna DVD.enhet.
Har inget att prova den emot här..

Är det så illa att inte Apple kollat efter hur breda äldre DVD-spelare är, det är ju ändå en som suttit i en Mac innan...Skruvhål och kablage passar hur fint som helst.
Bara att de gjort öppningen för liten.

Aha, jag fick lösningen på MacWorlds forum..
Tog bort fronten på släden, sen var det inga bekymmer....

Haha! Jag blev lika förvånad som du, men hittade snabbt lösningen. Fast innan dess trodde jag att endast apples egna (eller ja, pionneers dådå) DVD-spelare passade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-10 19:55

Det är riktigt kasst att de inte passar normalstora slädluckor, jag knipsade bara av hörnen på en jag stoppade i min förra MDD. Det finns de som karvat och sågat i chassit för att få tillräckligt stort hål...! :eek:

Det gäller även G5:an, där har de satt fast en liten front på släden med "häftkuddar" för att den ska kunna komma ut, så när jag flyttade över en med normallucka fick jag karva ordentligt i den för att den skulle passa. Kunde iofs ha tagit bort den helt men tyckte den behövdes som skydd...

1
Bevaka tråden